• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Var på VUL igår. Det såg bra ut. 15 äggblåsor. Rekord!!! Jag är glad. Nytt VUL imorgon och ev ÄP på måndag. :)

• Regnbågsdröm

Hej! Vet ni om man kan göra IVF med donerade spermier på Nordic?

Vi har precis misslyckats med vårt andra försök i landstinget och är rädd för vad vi ska göra om vi misslyckas med försök tre också.

• Gina43
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-28 13:26:16 följande:

Vi har precis misslyckats med vårt andra försök i landstinget och är rädd för vad vi ska göra om vi misslyckas med försök tre också.

Tyvärr, ingen aning. Ring dem och fråga så får du säkert lugnande besked.

Tråkigt att det inte gick bra på andra försöket. Vi får hoppas att ni lyckas på försök tre, annars är Nordic ett bra val! Vi gick privat direkt.
  • mom2012
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-28 13:26:16 följande:

2 försök är väldigt få försök (vi gjorde 5 för att få vår dotter och 10 syskon ivf innan plus men fick missfall i v10 ). Har ni gjort en utredning på din mans spermier som talar för att det finns ett problem? Min man hade väldigt få spermier och av dem va inte många livsdugliga/normala men med ivf och icsi lyckades nordic alltid välja ut några bra och en del av äggen befruktades. Vad jag vill säg är att ge inte upp. Om ekonomi finns kan ni fortsätta privat på någon av de 3 kliniker i Malmö regionen eller vända er till Danmark som gör mycket mer kring äggdonation spermieonation.
  • Regnbågsdröm
    mom2012 skrev 2016-01-29 06:19:10 följande:
    2 försök är väldigt få försök (vi gjorde 5 för att få vår dotter och 10 syskon ivf innan plus men fick missfall i v10 ). Har ni gjort en utredning på din mans spermier som talar för att det finns ett problem? Min man hade väldigt få spermier och av dem va inte många livsdugliga/normala men med ivf och icsi lyckades nordic alltid välja ut några bra och en del av äggen befruktades. Vad jag vill säg är att ge inte upp. Om ekonomi finns kan ni fortsätta privat på någon av de 3 kliniker i Malmö regionen eller vända er till Danmark som gör mycket mer kring äggdonation spermieonation.
    Jag har ingen man. Jag lever med en kvinna. Utredning är gjord på mig och vi behöver genomgå IVF. Spermier har vi inga, därför behöver vi donator. Vet du om det finns på Nordic även för dem som behöver både spermadonator och IVF? Alltså inte insemination.

Visst är två försök få försök. Men om det inte finns mer hjälp för oss med "dubbelt problem" så har vi liksom bara ett försök kvar.
  • Regnbågsdröm
    Gina43 skrev 2016-01-28 22:44:26 följande:
    Tyvärr, ingen aning. Ring dem och fråga så får du säkert lugnande besked.

Tråkigt att det inte gick bra på andra försöket. Vi får hoppas att ni lyckas på försök tre, annars är Nordic ett bra val! Vi gick privat direkt.
    Tack. Ja, kan de ta emot oss på Nordic så är det vårt val. Ska kontakta dem när jag orkar. Måste sörja klart först, därför jag frågade här till att börja med om någon visste.
  • Libra1

Idag har jag varit på ett nytt VUL. Det såg bra ut. Ska ta sista Menopuren ikväll. Vara sprutfri imorgon pga något förhöjda hormonvärden. Ovitrelle på söndag och ÄP på tisdag. :D

Är grymt svullen nu och det gör ont när jag går. Blir en lugn helg.

Trevlig helg!!! :D

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-01-29 18:14:21 följande:

Idag har jag varit på ett nytt VUL. Det såg bra ut. Ska ta sista Menopuren ikväll. Vara sprutfri imorgon pga något förhöjda hormonvärden. Ovitrelle på söndag och ÄP på tisdag. :D

Är grymt svullen nu och det gör ont när jag går. Blir en lugn helg.

Trevlig helg!!! :D

Vad bra det såg bra ut :)  Håller tummarna på tisdag :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-29 06:51:18 följande:

Jag har ingen man. Jag lever med en kvinna. Utredning är gjord på mig och vi behöver genomgå IVF. Spermier har vi inga, därför behöver vi donator. Vet du om det finns på Nordic även för dem som behöver både spermadonator och IVF? Alltså inte insemination.

Visst är två försök få försök. Men om det inte finns mer hjälp för oss med "dubbelt problem" så har vi liksom bara ett försök kvar.

Nu skäms jag. Förutsatte heterosexuell relation. Ursäkta min klumpighet. I sverige är det reglerat kring lagstiftning och enbart öppna donationer görs av ägg och spermier. Kolla med Nordic men jag tror ärligt det går smidigare och snabbare i Danmark. Min väninna gjorde insemination sedan ivf och slutligen äggdonation. Nu gravid som ensamförälder.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö