• Matilda03

Pergotime + sex

Första tre Pergo kurerna jag tog behövde jag inte gå på vul men sen började på ett annat ställe och då var ajg tvungen att gå hela tiden, hatar det! Jag har fått utskrivet för flera månader och då har jag struntat I att gå dit o tagit ändå, andledningen till att de vill kola är ju så man inte blir överstimulerad. Det har jag blivit tre ganger men ju ändå haft sex ändå så det är ju helt onödigt med vul, jag har aldrig blivit gravid trots överstimulering alltså.... 

• Matilda03
    Anonym (Pergo) skrev 2013-12-18 15:09:53 följande:
    Okej! så man vågar alltså ha sex efter man tagit pergo i 5 dagar,  fast man inte hunnit kolla om äggen lossnat/ hur många som lossnat ?

hur länge har du försökt ? vad är det som krånglar för er :( ?

Asså jag kan inte säga hur du ska göra men jag har gjort det flera gånger iaf. Läkaren är ju rädd att man ska bli överstimulerad som sagt och det kan man ju bli, jag hade sex mogna ägg en gång så då fanns det ju risk för flerbörd som läkaren brukar kalla det. Men jag har ju inte blivit gravid nån gång trots vanliga äl och överstimulering så jag är ju inte så rädd för flerbörd precis..
Svar på tråden Pergotime + sex