Inlägg från: miinimee1981 |Visa alla inlägg
  • miinimee1981

Mjölkproteinallergi

Jag är överkänslig mot mjölk och ägg samt laktosintolerant. Min systerson har mjölkallergi. Fick reda på detta i vuxen ålder när jag fick min första dotter. Har haft svår exem bak på låren , bakom öron, runt ögon och näsa. Alltid haft ont å svullen mage, blödningar i magen, tryck från magen å uppåt det Känns som någon trycker ihop hela bröstkorgen, samt halsbränna och nässelutslag När jag slutade med både ägg och mjölk så har allt detta försvunnit. Min systerson lider av exem trots att han inte äter mjölkprodukter om Han råkar få i sig en liten gnutta mjölk bara så blossar exemen upp Och han blir full med nässelutslag. Va på läkaren om att ta blodprov istället för pricktest.. det ger bättre resultat.

• miinimee1981

Det tar några veckor innan man ser en markant skillnad.. Men på 2veckor ska mjölkprotinet vara ur kroppen och Kroppen börjar återställa sig. Kolla med apoteket om dom har Alternativ till kortisonet då inte det är bra att ha runt ögonen. Ammar du ngt? El är det bara välling som gäller??

• miinimee1981

Missade åldern. Oj. Jo ni kan juh anmäla läkaren som gav er stark kortison, även om inget händer så hat Läkaren en anmälning i bakgrunden. Skulle kontakta barnkliniken på ett sjukhus istället, el se till å få en remiss Och utredning där. För personer på v.centraler ska man inte riktigt alktid lita på

• miinimee1981

Stackars liten. Men det är juh bra att det hjälper. Men som sagt innan ta kontakt med barnmottagningen på Sjukhuset som är mer inriktade på allergier. Så att ni får En riktigt ordentlig utredning. Ni måste juh ha läkarintyg för att få allergikost på dagis och skola.

• miinimee1981

Imat använder jag till typ allt. T.o.m till oboy. Finns kalciumtabletter å köpa på apoteket

Svar på tråden Mjölkproteinallergi