Tack för era svar :)
Hoppas att det har gått bra för dig med graviditeten Inger :)
Det var länge sen jag inte har loggat in här.
Så tråkigt att du också förlorade ditt barn (2barns mamma 13) :( jag beklagar verkligen! Sånt kan man aldrig glömma! men jag tror att det inte kommer o göra lika ont som tidigare när man ha fått barn. Hoppas verkligen att det ska gå bra för dig med nästa graviditeten :)
Är gravid igen i vecka 20 (19+2) och är glad för det men samtidigt så orolig och har så hemska tankar.. Kan inte verkligen njuta av graviditeten.. Har haft sammandragningar redan i vecka 17 men dock utan smärta.
I vecka 12 var jag på VUL och UL, de kollade längden på livmoderhalsen och den va bra.
Var också på kontroll i vecka 17 o de gjorde VUL och UL. Bebisen såg bra ut men livmoderhalsen har förkortat sig o va 3,2cm.
Läkaren sa att jag kommer o få medicin om två veckor om livmoderhalsen går under 3cm. Blev så hemskt ledsen och tappade hoppet helt... Tänkte att jag aldrig kommer att få barn..
Jag vilade mig mycket under de där två veckorna och hoppades att det skulle hjälpa. Fastän jag inte fick detta råd av läkaren men jag ville på vilket sätt o vis behålla mitt barn i magen..
I vecka 19 var jag där o kollade livmoderhalsen. Va jätte orolig o ville få svaret så fort som möjligt.. Tiden gick jätte långsamt...
Då sa läkaren att det ser jättebra ut:)) livmoderhalsen har blivit längre och är nu 4,2cm. Oj va glad jag blev :D tårarna bara rinner.. Mn denna gång pga glädje förstås :)
Fick en annan tid om en månad, alltså när jag är i vecka 23+5. De kommer att kontrollera livmoderhalsen igen, då läkaren sa att längden kanske förändras. Man vet aldrig.
Jag vilar mig nu så mycket som jag kan för jag tycker att det hjälper, fastän läkaren inte sagt att jag behöver göra det.
Tack o lov man har en sån vård i Sverige :) man känner sig trygg :)
Beräknad födelsen är i julafton :) hoppas att jag kan behålla min lill* tills dess :)