Inlägg från: Anonym (psykologi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (psykologi)

Har totalt tröttnat på mitt bonusbarn!

Det kan absolut vara besvärligt att ha en prepubertal ung människa boende i sitt hem, när man inte är förälder. Men, det är jobbigt att komma in i tonåren, med all den förvirring och identitetsutforskning, som det innebär. Ta en titt bakåt och försök minnas hur det var för dig när du var i samma ålder, så kanske du kan få en större förståelse för henne. Att skälla och klaga utan anledning, som du skriver att du gör, är att misshandla henne psykiskt. Varför tillåter du dig själv att vara en sån person som inte kan behärska sig och som misshandlar ett barn?

• Anonym (psykologi)
    Anonym (lollan) skrev 2013-12-17 11:50:39 följande:
    Snälla du läs det sista jag skrev i inlägget igen:

"Någon som befinner sig i samma sits och förstår hur jag känner? Någon som har något tips på hur jag ska få detta att fungera bättre? SJÄLVKLART vet jag att jag måste acceptera henne så länge jag vill vara med hennes pappa."

Jag vill ju få ordning på detta som kanske ser. Då är det väl ingen bra lösning att ringa mamman? Jag bad om tips hur JAG själv ska komma på bättre tankar.
    Att "acceptera" henne räcker inte. Du vet med dig att du är elak mot barnet. Varför tillåter du dig att vara det? Hur skulle du reagera om någon var, som du är, men mot ditt barn?
  • Anonym (psykologi)
    Insanejane77 skrev 2013-12-17 12:22:40 följande:
    Jag har också en bonusdotter i samma ålder och livet som bonusförälder är minsann inte så lätt. Man ska ha lika fullt ansvar och plikter som en bioförälder men inte samma rätt att tycka till. Och om man skulle våga erkänna att det inte är en dans på rosor så stämmer kören med biomammor upp direkt och man är ondskan personifierad typ. Jag är inte ute efter att debattera här i tråden utan ville säga till dig TS att jag förstår dig och att jag själv håller på att bli tokig ibland! Om du vill får du gärna PMa mig privat om du vill ösa ur dig.
    Kram
    Det där måste jag ifrågasätta. Vem har ålagt dig fullt ansvar och plikter för hans barn? Varför ställer du upp på att ta fullt ansvar och plikter?

Svar på tråden Har totalt tröttnat på mitt bonusbarn!