• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • snobben00
    mocha8676 skrev 2015-05-28 11:54:26 följande:

Syskon.. Jag tror vi ska försöka med det. Men vi väntar att diskutera det i några månader till då vi ska känna efter ordentligt. Fast jag vet redan att jag vill ha ett till. Jag har ju vikten som måste ner.. Och det tar minst 6 månader att få ner den.

Sen är det ju pengarna.. Men beslutar vi oss för syskon så ska inte pengarna stoppa.

Vi har tre ägg i frysen. Sen blir jag sorgsen när folk berättar att dom är gravida eller om jag vet att någon är igång med förlossningen då jag kanske aldrig kommer upplevs det igen.

Jag vet hur det känns, min syster har 2 pojkar efter ivf och hennes resa var relativt enkel.

Första sonen gick på första försöket och andra kom på hennes andra FET och nu är hon spontangravid!

Gissa om jag är avundsjuk? Jag vill ju så gärna få ett barn till nu.
  • snobben00

Hej på er,

den här tråden är väl så gott som död nu men jag vill bara berätta att jag efter 2 syskonförsök blev gravid igen och är i v.6

det blir tätt om det får gå vägen men trodde inte det skulle gå så fort med tanke på att sonen tog 2år och 9 återföringar.

• mocha8676
    snobben00 skrev 2015-06-29 21:58:23 följande:

Hej på er,

den här tråden är väl så gott som död nu men jag vill bara berätta att jag efter 2 syskonförsök blev gravid igen och är i v.6

det blir tätt om det får gå vägen men trodde inte det skulle gå så fort med tanke på att sonen tog 2år och 9 återföringar.

Stort grattis snobben! Så glad för er skull!! Hoppas på att går fort för mig också när det väl är dax. En liten fråga.. Fick du regelbunden mens efter den första? Har haft mens två gånger och den har vart ca en vecka sen båda gångerna. Nu är den tre veckor sen.. Tog ett test som var neg.
  • babylove78

Här kommer en uppdatering från mig försöker liva upp tråden lite

20 maj föddes vår älskade son efter 6 försök med ivf. Allt har gått jätte bra och det är så underbart att vara mamma. Han är sju veckor nu och sötaste pojken på denna jord! Tog sin tid att få honom. Mycket tårar, dåligt immunförsvar, överstimulering, stress. Inga fel hittade på någon av oss. Gick in i väggen och förlorade mig själv ett tag. Men ändå är jag så glad vi inte gav upp! Kan fortfarande inte förstå att jag är mamma

Funderar redan på ett syskonförsök. Är 37 år och känner att jag inte har all tid i världen att vänta. Lika bra att försöka ta det tätt. Funderar på om man kan göra ett nytt försök när han fyller ett år.
    Försöker få ordning på livspusslet med jobb och familj och då känner jag att det passar bäst att satsa snart igen.

Grattis snobben! Underbart! Glad du slapp kämpa så många försök som sist. Hur långt efter din förlossning kunde du göra ett nytt försök? Försökt hitta information på nätet men hittar inte så mycket.
    Berätta gärna mer om du har tid?
    Hur mycket fick ni betala? Vilka bestämmelser har dom? Osv.

Tänker på er alla som jag varit i kontakt med. Ge inte upp. Stor kram

• mocha8676

Stort grattis babylove!! Ja, det är ju hur underbart som helst med ett barn. Ellie är snart fem månader!! Vart tar tiden vägen?!

• snobben00
    babylove78 skrev 2015-07-06 11:38:02 följande:

20 maj föddes vår älskade son efter 6 försök med ivf. Allt har gått jätte bra och det är så underbart att vara mamma. Han är sju veckor nu och sötaste pojken på denna jord! Tog sin tid att få honom. Mycket tårar, dåligt immunförsvar, överstimulering, stress. Inga fel hittade på någon av oss. Gick in i väggen och förlorade mig själv ett tag. Men ändå är jag så glad vi inte gav upp! Kan fortfarande inte förstå att jag är mamma

Funderar redan på ett syskonförsök. Är 37 år och känner att jag inte har all tid i världen att vänta. Lika bra att försöka ta det tätt. Funderar på om man kan göra ett nytt försök när han fyller ett år.

Försöker få ordning på livspusslet med jobb och familj och då känner jag att det passar bäst att satsa snart igen.

Grattis snobben! Underbart! Glad du slapp kämpa så många försök som sist. Hur långt efter din förlossning kunde du göra ett nytt försök? Försökt hitta information på nätet men hittar inte så mycket.

Man måste ha slutat amma och fått tillbaka mensen sen är det bara att köra vid ägglossning.

Vi hade turen att ha embryon i frysen och kunde göra FET för 11 000kr /gång ,hade vi blivit tvungna att börja om kostar det 27 000 kr på Akademiska sjukhuset där vi gått och innefattar medicinsk behandling och ett ET.

Jag är själv fortfarande i chock, hade trott att det skulle dröja och att vi under något år skulle avverka våra 9 eskimåer utan rresultat.

Det blir ju inte helt problemfritt med 2 så täta barn och jag kommer börja jobba i höst om det här går vägen. Tänkte börja jobba först i februari men då är det beräknat till februari så skulle det innebära att jag inte hinner tillbaka och jobba emellan.
  • snobben00

497249][quote-nick]babylove78 skrev 2015-07-06 11:38:02 följande:[/quote-nick]

[/quote]

Glömde säga grattis till pojken! ! ! Blir så glad när man får veta att det lyckas för alla man följt i olika trådar här .

Njut!

• babylove78

Tack snobben :) så spännande för dig!
    Hur många månaders skillnad blir det mellan barnen?
    Jätte glad för din skull . Tack för info! Kram

• snobben00
    babylove78 skrev 2015-07-10 22:19:42 följande:

Tack snobben :) så spännande för dig!

Hur många månaders skillnad blir det mellan barnen?

Jätte glad för din skull . Tack för info! Kram

Viktor kommer bara vara 1 år och 4 månader, ganska skönt att få dom tätt men det blir nog ett par tuffa småbarnsår!

Är nu i v.8 men får vänta till v.10 för VUL eftersom det är sommarstängt,lite typiskt. Man vill ju veta att allt är ok så fort som möjligt
  • lillatrollet85

Åh vad roligt å låsa om er!! Grattis till era guldklimpar.. Och dubbelt grattis Snobben!!

Va länge sen jag va här inne nu... Va med i starten av denna tråd.

Önskar er all lycka!!! ????

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare