babylove78 skrev 2015-07-06 11:38:02 följande:
Här kommer en uppdatering från mig försöker liva upp tråden lite
20 maj föddes vår älskade son efter 6 försök med ivf. Allt har gått jätte bra och det är så underbart att vara mamma. Han är sju veckor nu och sötaste pojken på denna jord! Tog sin tid att få honom. Mycket tårar, dåligt immunförsvar, överstimulering, stress. Inga fel hittade på någon av oss. Gick in i väggen och förlorade mig själv ett tag. Men ändå är jag så glad vi inte gav upp! Kan fortfarande inte förstå att jag är mamma
Funderar redan på ett syskonförsök. Är 37 år och känner att jag inte har all tid i världen att vänta. Lika bra att försöka ta det tätt. Funderar på om man kan göra ett nytt försök när han fyller ett år.
Försöker få ordning på livspusslet med jobb och familj och då känner jag att det passar bäst att satsa snart igen.
Grattis snobben! Underbart! Glad du slapp kämpa så många försök som sist. Hur långt efter din förlossning kunde du göra ett nytt försök? Försökt hitta information på nätet men hittar inte så mycket.
Berätta gärna mer om du har tid?
Hur mycket fick ni betala? Vilka bestämmelser har dom? Osv.
Tänker på er alla som jag varit i kontakt med. Ge inte upp. Stor kram
Man måste ha slutat amma och fått tillbaka mensen sen är det bara att köra vid ägglossning.
Vi hade turen att ha embryon i frysen och kunde göra FET för 11 000kr /gång ,hade vi blivit tvungna att börja om kostar det 27 000 kr på Akademiska sjukhuset där vi gått och innefattar medicinsk behandling och ett ET.
Jag är själv fortfarande i chock, hade trott att det skulle dröja och att vi under något år skulle avverka våra 9 eskimåer utan rresultat.
Det blir ju inte helt problemfritt med 2 så täta barn och jag kommer börja jobba i höst om det här går vägen. Tänkte börja jobba först i februari men då är det beräknat till februari så skulle det innebära att jag inte hinner tillbaka och jobba emellan.