• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • mocha8676
    snobben00 skrev 2014-07-09 07:58:26 följande:

Grattis!!!!

Jag gjorde ett VUL i v.10+0 också på sjukhuset där jag gjorde ivf:en pga av oro efter tidigare missfall. Redan då såg man att det var en bebis med armar och ben  mycket hade hänt sedan mitt VUL i 7+5

Okej, ja inte såg jag några armar och ben nu :) när är bf för dig då? Närmar sig nu antar jag!!
  • Mandelmumsa

Mocha: Grattis till lyckat vul! Om jag räknat rätt ligger vi exakt lika nu då. Jag är 7+6 idag :)

• mocha8676
    Mandelmumsa skrev 2014-07-09 21:05:09 följande:

Mocha: Grattis till lyckat vul! Om jag räknat rätt ligger vi exakt lika nu då. Jag är 7+6 idag :)

Ja, det blir lika :) hehe!
  • mocha8676
    Mandelmumsa skrev 2014-07-10 11:29:12 följande:

Grattis till oss, som går in i v. 9 idag! :)

Helt otroligt :) det är väl vecka 12 eller 13 som den stora missfalls tiden är över? Undrar hur man ska fira den?! Tårta kanske, inte långt kvar!
  • Mandelmumsa

Jag kommer nog fira när detta evinnerliga illamående försvinner, vilket jag innerligt hoppas att det gör. Snarast!

• snobben00
    mocha8676 skrev 2014-07-09 08:39:23 följande:
    Okej, ja inte såg jag några armar och ben nu :) när är bf för dig då? Närmar sig nu antar jag!!
    BF 28 oktober så det närmare sig mer och mer... jag fick höra att missfallsrisken minskar redan i och med att man får se att hjärtat slår så nu håller vi tummarna.
  • mocha8676
    snobben00 skrev 2014-07-10 23:08:58 följande:

BF 28 oktober så det närmare sig mer och mer... jag fick höra att missfallsrisken minskar redan i och med att man får se att hjärtat slår så nu håller vi tummarna.

Ja, det har jag också hört! Men tänkte att det kanske minskar ytterligare efter vecka 13 :)
  • Mandelmumsa

Tror att missfallsrisken är nere på typ 5% redan när man ser hjärtat slå och allt ser bra ut i v. 8, så den kan inte sjunka så mycket mer :)

• mocha8676
    Mandelmumsa skrev 2014-07-11 11:45:23 följande:

Tror att missfallsrisken är nere på typ 5% redan när man ser hjärtat slå och allt ser bra ut i v. 8, så den kan inte sjunka så mycket mer :)

Oj :) ja då kan jag slappna av då :)
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare