• Mamma i hjärtat

Ska du se Kalle Anka på julafton?

Vi har en diskussion hemma - jag vill verkligen se på kalle, det är en tradition sen jag var liten att alla samlas framför tvn och ser ihop :) Men nu verkar det egentligen bara vara jag som vill.
    Hur gör ni? OM ni inte ser på Kalle - vad gör ni istället? Ser på annat eller öppnar paket?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du se Kalle Anka på julafton?
  • tufflan81

ja det är alltid påslaget iallafall.:). sen kanske inte alla kollar men det hör liksom till.

• Mixygirl

Ja det hör till. Det hör även till att mamma tjatar är inte det där slut nu vi ska äta.Skrattande

• UniqueSnowflake
    Hallonröd skrev 2013-12-17 12:44:33 följande:
    Japp....Kalle är ett måste precis som skinkan, köttbullarna och julgranen Tomte
    Samma här. Klockan femton noll noll slås teven på och så börjar man plocka fram tallrikar och annat till den tidiga middagen kallad julbordet. Vi brukar börja äta direkt efter Kalle. Så har vi alltid gjort. Sen kanske man inte precis ser allting, utan strötittar. Men man hör iallafall. När man hör Lady o Lufsen t ex, då måste alla titta :D Likaså Ferdinand, den vill alla se.

Hackspetten är tråkig, Pluto och ekorrarna är tråkiga, men Tomtens verkstad och Benjamins sång vill i alla fall jag se.
    Nygammal favorit är husvagnen!

(Presentöppning sker efter Kalle.)
  • UniqueSnowflake

Det är riktigt roligt att läsa vissa i tråden

Kalle? Nä det skiter vi i, vad ska man se det för.
    Karl Bertil? Ja!! Den måste vi se, tradition tradition blablabla!!

Hahahaha.
    (För mig är KBJ egalt som oftast missas.)

• Aaglars
    Ojvadduärbra skrev 2013-12-17 12:43:39 följande:
    Jag tycker att Kalle Anka är såååå tråkigt, same shit different day, liksom. 
    MEN jag bara måste kolla på det. Ingen jul utan Kalle Anka. Jag får nostalgiska känslor och drömmer mig tillbaka till barndomen igen:)

Och jag älskar att ha barnen uppkurade i soffan med oss, och kolla hela timman. Med tomtens verkstad och den rutiga färgen, hur Ferdinand luktar på blommorna osv osv. 

Men jag personligen gäspar mig igenom denna extrema besatthet av Kalle. Någon sorts hatkärlek skulle jag nog vilja kalla det:)

Men som sagt. Jag skulle aldrig vilja missa det! 
    Haha, det skulle kunna varit jag som skrev de orden.

Det är just de där barndomsminneskänslorna - och att återuppleva de med barnen.
  • Plektrum

Jag tittar. Brukar dock ta en toapaus under Tjuren Ferdinand.

Motion är bara trams. Är man frisk behöver man det inte och är man sjuk så ska man undvika det - Henry Ford
  • Heobea

Vi brukar kika på Kalle men för mig är det inget måste egentligen. Kan du vissla Johanna och Karl-Bertil är så mycket viktigare.

Hygienhäxan!
  • Millan83

Ja!! Givetvis! Ska bli så roligt att se dotterns reaktion också. Jag gillar dock KBJ mera! Alla dagar borde innehålla lite Tage Danielsson!

• Loriyana

Nej, vi har aldrig tittat på Kalle Anka i vår familj och tänker inte börja med det heller. Verkar vara ett rätt trist program.

Svar på tråden Ska du se Kalle Anka på julafton?