• Mamma i hjärtat

Ska du se Kalle Anka på julafton?

Vi har en diskussion hemma - jag vill verkligen se på kalle, det är en tradition sen jag var liten att alla samlas framför tvn och ser ihop :) Men nu verkar det egentligen bara vara jag som vill.
    Hur gör ni? OM ni inte ser på Kalle - vad gör ni istället? Ser på annat eller öppnar paket?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du se Kalle Anka på julafton?
  • Maria 434

Absolut, jag och syrran tittar på det innan vi åker till resten av familjen.
    För mig är Kalle Ankas jul en riktigt tradition som jag inte vill sluta med :)

Jag har samma vurm för Grevinnan och Betjänten på Nyårsafton :)

• hallontroll

Nej. Jag ska se Sherlock.

• Hilmas Mamma

Inåt ska jag se Kalle igen efter ca 4 år utan...!!! De senaste åren har vi "bytt" familj under Kalle, alltså vi har suttit i bilen mellan sambons familj o min familj. Men i pr har vi ändrat lite på rutinerna o ska bara vara hos mina föräldrar o min släkt hela julafton o firar med sambons familj på juldagen! Så ÄNTLIGEN ska jag få se Kalle igen!! Det är verkligen en tradition som jag har saknat massor!!

• jag är den jag är

Absolut! Det är en tradition som vi älskar allihop - jag, min man och våra barn. Vi äter vår jullunch och sedan tittar vi på Kalle och smaskar julgodis innan vi åker till min mamma ute i skogen. Dit kommer tomten med alla julklappar och sedan vankas det julgröt med skinkmacka, och ännu mer julgodis. När barnen börjar bli trötta och stillsamma så spelar vi vuxna "Rulle" och dricker glögg.

Åh, nu längtar jag ju ännu mer!

• Emmis

Ja, vi kommer att se Kalle. Eventuellt så står jag med disken delar av programmet, men det kommer att vara på för barnens skull.

• adiscobloodbath

Svägerskan är extremt traditionsbunden så Kalle måste vi titta på. Jag tycker vissa delar är långtråkiga, men det hör ändå till.

Svar på tråden Ska du se Kalle Anka på julafton?