Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Tink - app - Bra?

Bästa appen! Helt säker! Såg en intervju med skaparna, de sa att det är ingen som kan ta del av ens uppgifter. Dessutom kan man ju inte göra nåt med den appen, typ föra över pengar. Tycker den är skitbra!

• Momalicious

Ja man kopplar ju ihop det. Men inloggningen är nåt annat.

"Tink använder samma typ av säkerhetslösningar som världens ledande banker, är certifierad och skyddad av VeriSign, och all data är krypterad med avancerad kryptering. En viktig skillnad från en bank är att varken du själv eller någon annan kan föra över pengar via ditt Tink-konto. Att bygga en säkerhetslösning helt från start, utan något teknikarv från 90-talet har sina fördelar. Det gör att Tink kan använda den allra senaste tekniken och aldrig behöver kompromissa med säkerheten."

Litar ni inte på tink så borde ni inte lita på internetbanken eller bankapparna heller.

• Momalicious

Ja men läser du vad jag skriver eller? De har ju samma säkerhetssystem som bankerna. I så fall är det ju lika stor chans att någon kan hacka din vanliga bankinloggning. Och vad gör det att mitt kontonummer står, det är ju knappast något någon kan ha användning för mer än för att sätta in pengar på mitt konto. Och man kopplar bara kontot en gång, sen är det kopplat och man gör ett eget lösenord för att komma in i appen. Minns inte hur kopplingen gick till för det var typ ett halvår sen jag gjorde det.

• Momalicious

Men jösses. Ni får tro vad ni vill. Jag är inte galet paranoid och vet att de har bra säkerhet.

Svar på tråden Tink - app - Bra?