• isolande

Sluta nattamma, tips!?

Tror hon ammar för att somna om, typ har dig som napp... Jag hade helt enkelt slutat amma och försökt söva på annat sätt, vagga, sjunga, klappa på ryggen. Räkna med protester och skrik första nätterna, så småningom vänjer hon sig vid det nya.

Våra barn har varit på liknande sätt med nappen- vaknat heeeela nätterna och inte kunnat somna om utan. Så vi tog bort nappen och den ena hittade tummen, den andra suger på snutten. Men det gick inte skrikfritt....

• isolande

Typ 3 jobbiga nätter, sen frid och fröjd ett par veckor, bakslag, sen tillbaka till harmoni :)

• isolande
    Ninni87 skrev 2013-12-17 12:49:35 följande:
    Så om vi inte märker någon förbättring efter 3 nätter så är hon inte redo?

Var på BVC idag och pratade bl.a. om sömnen. Hennes förslag var att vi ska flytta in dotterns säng i hennes rum. Att det kan hjälpa. Vad tror ni om det?
    Kan testa ett par nätter redan nu och då att jag har på mig en täckande tröja som någon föreslog.
    Prova! Funkar det inte så flytta tillbaka bara Glad

Med båda våra nojjade vi jättemycket för att de skulle sova själva i eget rum, men OJ vad mycket bättre de sov. Radikal skillnad. Tror vi störde mer än vi trodde, och kanske reagerade "för fort" om det grymtades lite och väckte istället för att hjälpa till att somna om.

Vet inte vad som är vad, men våra har knölat mycket mindre med sömnen då de fått sova själva (eller ja, nr 2 sover med storasyster nu istället för inne hos oss....)

• isolande

Tror det där 4 uppvaket hör till vare sig de är hungriga eller ej. Grejen är väl att de måste lära sig somna om där i skarven och det är svårt eftersom de sovit rätt länge då :)

Svar på tråden Sluta nattamma, tips!?