Inlägg från: studentbruttan29 |Visa alla inlägg
  • studentbruttan29

Läraren skrek åt pojken och anklagade han för att ljuga när han talade sanning. Vad kan jag göra?

Stå på dig TS. Det behövs. Vet flera lärare som ALLTID skyller på s.k. "orosbarn".  

Jag var med när ett barn fick skäll för att vara lat när han inte kunde skriva med höger hand under ett test.
    Läraren skrek att han var lat och att han skulle skriva med vänster hand istället, detta gick inte så bra för denna 10-åring.
    Jag såg (jag var praktikant i klassen) att pojken handled/underarm såg lite svullen och konstig ut och jag sa då till pojken att han säger vad jag ska skriva så skriver jag åt honom. Läraren surnade till rejält och jag sa argt att jag tror på XX. Läraren säger att han alltid är lat och vägrar tro på pojken och att han verkligen har ont.

Dagen efter kom pojken och hans mamma, lagom glada. Vad hade hänt, jo, pojken hade brutit armen!! Läraren vägrade be om ursäkt och höll avstånd till både mig och pojken under resten av tiden jag var kvar.

Önskar jag hade vågat stå på mig som du TS. Det behövs! 

Svar på tråden Läraren skrek åt pojken och anklagade han för att ljuga när han talade sanning. Vad kan jag göra?