Läraren skrek åt pojken och anklagade han för att ljuga när han talade sanning. Vad kan jag göra?
Ni som tycker att jag överreagerar kan läsa och sedan lämna tråden, ni som kan komma med förslag på hur jag kan gå tillväga, snälla hjälp mej!
Idag när jag kommer till sonens förskoleklass har dom precis kommit ut. Ute på skolgården är det en stor vattenpöl full med is och med is under. En pojke i sonens klass, vi kan kalla han för Erik, står i vattenpölen, halkar och ramlar i vattnet. Jag står mittemot och ser detta. I samma veva kommer klassföreståndaren ut och skäller ut Erik.
"Erik nu tar du dej upp ur vattnet!"
Erik: "Men det var inte meningen"
Läraren: "Jag känner dej Erik och vet att det var med flit!"
Erik: "Men det var INTE meningen!"
Läraren: "INTE DEN DÄR ATTITYDEN MOT MEJ!!!"
Jag stod chockad och såg på, jag visste inte vad jag skulle göra.
Jag gick sedan fram till Erik och berättade att jag minsann såg att det inte var med flit.
Jag gick sedan till läraren och sa att jag hade sett allt och att jag tyckte att hon agerade fel som tog saker för givet och att hon borde be Erik om ursäkt. Läraren säger då att jag inte har "hela bilden under resten av dagen", varav jag säger att det har inte med den här saken att göra vad som hänt under resten av dagen. Jag såg vad som hände, hon skrek åt han att han ljög när han talade sanning, hon hade fel och borde be om ursäkt.
Detta blev till en vild diskussion mellan mej och läraren. Detta låter inte mycket för världen, men till saken hör att denna lärare har skrikit till barnen från dag 1! Jag har aldrig hört henne använda en trevlig ton eller var positiv mot barnen. Det är säkert svårt att förstå men skulle ni träffa henne så skulle ni förstå mej..
Erik är en "orosbarn" i klassen, det vet jag, jag känner föräldrarna väl. Han spelar pajas, bråkar och vill ha uppmärksamhet, jag förstår att läraren kan va less på han, men det ger henne ändå inte rätten att skrika åt barnet och döma ut han på förhand.
Jag fick så ont i hjärtat och kände att idag är måttet rågat! nu måste det bli ändring på detta, antingen så ändrar hon sitt sätt att prata med barnen eller så får dom rektorn byta ut henne.
Nån som vet hur en anmälan går till?
Jag har redan "disskuterat" detta med läraren, vilket var som ett skämt, och även pratat med pojkens föräldrar.
Hoppas ni tar mej på rätt sätt.