Läraren skrek åt pojken och anklagade han för att ljuga när han talade sanning. Vad kan jag göra?
Usch, gör ont att läsa detta. :( Först och främst; ALL HEDER TILL DIG! Du som stod upp för pojken! Härligt! :) Läraren gjorde helt fel. För det första så ska inte en vuxen på förskolan eller skolan skrika åt ett barn. Ej heller beskylla barnet utan att vara säker på sin sak. När jag var barn så hade min sexårsklass två lärare. En var underbar, en var en riktig hagga! Till att börja med så skrek hon typ jämt, talade alltid nedlåtande till barnen och så hade hon den där förbannade VISSELPIPAN runt halsen som hon gick och visslade oss i öronen med när vi inte "lydde" eller hörde henne med ens. - Och nej, detta var inte 1873, utan 1994, hör och häpna! :O En dag, strax innan sommarlovet, så kommer min mamma och ska hämta mig. (Hon har hört mig och mina vänner berätta om denna hagga, och hon har även pratat med andra föräldrar om henne och hennes sätt). Min mamma får då, med egna ögon se när haggan blåser i sin visselpipa och haffar tag i en pojkes arm och nyp-vrider till huden så hela ansiktet på grabben knorvlar ihop sig. Ser ut som att han käkat citron typ. (Till historien hör även att detta inte var första gången som haggan nypt nån). Min mamma går då fram, ser henne i ögonen och höjer rösten och frågar vad i he*vete hon håller på med!? Och så tar hon tag i haggans arm och nyper till och säger: "känns det bra!?!?!? VA!!!??? - Det ska bli så jääääääfla skönt att få SLIPPA dig din vidriga KÄRRING!!!" (Vi skulle få vår lågstadielärare efter sommarlovet). Jag skämdes ögonen ur mig. Mina kompisar älskade min mamma från den dagen. Haha! ;) Så, ja, vad vill jag säga... Flummar här på kvällskvisten... Jo! Bra gjort! Verkligen! Och vik dig aldrig! Stå ALLTID upp för barnens rätt! Bra att du kontaktade pojkens föräldrar också. All heder, än en gång. KRAM!