• Belinday

Tempar/Fertility friend

Mimipig skrev 2018-01-09 08:02:23 följande:

Så idag på BIM bekräftade ett digitalt också. 15 månader av försök, varav en avbruten graviditet pga trisomi. Ååååh, må det gå väl den här gången. Och må det smitta er andra i gruppen!

Stort grattis :) !
  • Belinday

Förstår inte vad de e som händer. Borde ha ägglossning idag el imon egentligen men inga pos ägglossningtest dem är jätte svaga. Och nu den här höjningen ? Uteblir min ägglossning kanske ?

• Belinday
    Mimipig skrev 2018-01-10 07:19:49 följande:

Jag har aldrig haft starkt streck på ÄL-test, har fått gå på olika nyanser av rosa. Det ser ju ut som du hade ÄL cd14. Man kan ju missa höjningen av lg-hormoner också om man inte tar många test per dag. Om ÄL uteblir får du ingen temphöjning. Min förra cykel var utan ÄL, jag kan skicka kurvan om du vill.

För ja har använt mig av samma tester i flera månader o jag brukar alltid få en stegring o jätte starkt när de e ägglossning. Men nu ser man knappt nån färg ens . Hoppas inte den cd 14 för då har ja missat den ju :( och den va neg den cd 14. Gärna får du skicka den .
  • Belinday
    Eleonoratösen skrev 2018-01-10 08:16:01 följande:

Hej! Detta ser väl ganska lovande ut? Är väldigt svagt strevk. Maken tror att det är spökstreck men det känns starkare än måndagens (överst och så klart torkat nu men)

Trodde inte temperatieen skulle öka mer, men så här såg det ut imorse...

Stort Grattis :) !
  • Belinday
    Mimipig skrev 2018-01-10 11:46:57 följande:

Du var inte ute och pimplade en väldig massa vin då? Då flyger min temp upp. Här är min ÄL-lösa kurva.

Nej hahaha :) inte denna gången . Tack så mycket:)
  • Belinday
    Hellan skrev 2018-01-10 19:01:20 följande:

Tänkte visa min ÄL lösa kurva enligt FF.

Tack så mycket:)
  • Belinday
    Hellan skrev 2018-01-11 08:17:09 följande:

Eftersom jag är hemma för vab idag tog jag med mig testen på toa.

Det jag hoppats på läääänge och misstänkt sen i måndags blev nu bekräftat!

Jag är gravid!!

GRATTIS :) !!
  • Belinday

Tänkte att de kanske är fel på min temp så prövade att tempa direkt efter med en med bara 1 decimal. Men tempen stämmer. Hur blir de me tempen om man håller på att bli förkyld? Jag är inte förkyld o känner inga symtom men undrar om tempen kan höjas så pga av att de finns i kroppen men inte brutit ut ännu ? Alla på jobbet är sjuka.

• Belinday

Hej på er . Någon som vet vf den inte sätter ägglossningen ? Va sjuk med feber så ja tempade inte de dagarna . Men nu borde den satt ut ägglossningen tycker jag efter som de gått flera dagar från pos. Ägglossningtest. :)

• Belinday
    ensamärstark skrev 2018-01-19 08:59:59 följande:

Det är

Nog på grund av att tempen står så högt innan o under positivt ägglossningstest?

Kanske är så men tryckte i att jag var sjuk när tempen va så hög men de hjälper den tydligen inte då :)
  • Belinday
    Erla skrev 2018-01-19 09:13:59 följande:

Ff kommer behöva fler tempar innan den kan sätta ut.

Okej tackar :) får vänta och se helt enkelt .
  • Belinday
    MissKelli skrev 2018-01-19 09:25:52 följande:

Du måste klicka på "temperature disgarded" för att den ska ta bort den. Gör du så på CD16-18 kommer den nog sätta ut ÄL. 

Gjorde detta nu men den satte ändå inte ut ägglossningen hahaha tröttsamt :) får väl vänta några dagar till då.
  • Belinday

Märklig kurva denna månaden. Brukar inte ha så "låg temp " innan mensen. Brukar ha högre temp o sen stört dyker den när mensen kommer. Fortfarande har den inte velat sätta ut ägglossningen.

• Belinday
    Allex skrev 2018-01-27 09:59:06 följande:

Min man och jag tänkte ge upp förra cykeln. Har då försökt i över 3,5 år. Men vi tänkte...ett sista, sista försök. Så på ca 37:e försöket..... Min graf var hög fastän det är bim idag. Så.... jag tänkte, kan vara värt att testa och se:

Det är ett svagt streck. Jag hade upp tills igår halvvattnigt Sekret vilket jag brukar ha innan bim och sen 2-3 dagar innan brukar det bli rosa. Igår ändrades sekretet till tjockt, kladdigt och vitt.

Min graf:

Känner nada ibrösten, inte det minsta öm.... Det småkniper där nere.

Det är ju så tidigt detta..... Var gravid för 2 år sen och i slutet på vecka 10 blev det missfall. Jag är 44 år och ja....just nu har jag haft det så stressig på jobbet och ska utredas snart .... Så - med det sagt så är jag såklart orolig för att det inte ska gå vägen. Jag kan inte göra något åt det heller, bara hänga med kroppen.

Håll ALLA tummar ni har! Kram på er!

Stort stort grattis hoppas allt går bra :)
  • Belinday

Och fortfarande har ff inte satt ut ägglossningen. Fick min mens idag, ska jag ändra själv att den skall gå efter ägglossningtesten eller va kan ni rekomendera ?

• Belinday
    ensamärstark skrev 2018-02-09 06:32:48 följande:

Tänkte bara en snabb uppdatering från mig. Jag hann ju bara tempa i två veckor. Hade ju missfall i oktober o november..

Trodde aldrig detta skulle hålla sig men lilla bebis mår fint fick vi se häromdagen så nu vågar vi tro på att denna graviditet kommer fullfölja som den ska <3

Va härligt :) !
  • Belinday

Förstår inte vad som händer. Kan de vara så enkelt att jag inte haft ägglossning denna månaden ? Trist i så fall

Mest märkligt är ursäkta mig nu men äggvitesektetet som jag alltid bara får 1 gång inte cykeln men nu har de kommit 2 gånger i mängder. Kanske är så när kroppen försöker ägglossa?

• Belinday
    Erla skrev 2018-05-24 16:39:48 följande:

Ser inte ut som att äl varit än. Det är ju vanligt att ha 1-2 äl-fria cykler om året så det kan ju vara en sån :)

Misstänker också att de är så :).
Svar på tråden Tempar/Fertility friend