• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Tjoho! Stort grattis, Carro!!

Vad fantastiskt, på första ÄL!? Vilken tur att du fick hjälp m pergo, riktigt bra utdelning på det gynbesöket!!

• Reflexen

Haha, Carro! Det var väl typiskt med vip-medlemskapet! Har du möjlighet att pausa det under graviditet?

Jag är så snål av mig, använde bara gratisvarianten. Tyckte den räckte bra.

• Reflexen

Hej o välkommen Zora!

Jag kan tyvärr inte se bilderna, då kan inte tycka till nåt om dem. Jag brukade se min temphöjning ganska lätt, sen var det bara att vänta tre dagar innan ff satte ut krysset. Jag hade också tydliga ÄL-flytningar o värk, så det var ju lätt att lista ut att ÄL borde ske i dagarna

• Reflexen

Zora:

Jag skulle tro att ökningen idag är tillräcklig, så att du kommer få ÄL utsatt till igår.

• Reflexen

Hej o välkommen Lavelii!

Man behöver nästan tempa en hel månad innan man kan se nåt riktigt mönster, så du får ge dig till tåls ett litet tag till.

Du ska tempa innan du gått upp, för du ska mäta din vilotemp o den har du bara innan du rört på dig. Lägg tempen på sängbordet o tempa liggandes så får du mest korrekt resultat.

Din vilotemp ligger på en viss nivå, tex 36,2, mellan mens och ÄL. När ÄL sker höjs vilotempen med några tiondels grader, till tex 36,5. Där ligger den sen kvar fram till mens. Om du inte är gravid sjunker tempen strax innan eller i början av mensen. Om du är gravid sjunker tempen inte.

Tempen kan också variera någon tiondel hit eller dit från dag till dag, utan att det betyder något.

• Reflexen
    Vikkan333 skrev 2014-07-07 22:06:29 följande:

Nä andra äl:en. ;) hur känner du dig?

Jag mår fint, känner mig precis som vanligt På gott o ont, lite svårt att tro på det när jag inte märker av graviditeten liksom. Jag hade dock inga krämpor m dottern heller, så det ska nog va så för mig!

Hur känner du dig? Blir det nedkomst i mars?

Jag hade ju jättemånga symptom (molvärk, flytningar, varm, ömma bröst mm) i början, typ från ÄL+5 till nån vecka senare. Nu är det bara lite ömma bröst ibland.
  • Reflexen

Här blev det missfall... Trist! Får väl börja tempa igen, så jag ser när kroppen kommer igång.

• Reflexen
    carro90 skrev 2014-07-24 16:03:16 följande:

Nej, fy vad tråkigt!! :( Vilken vecka va du i? 

Håller verkligen tummarna för att din kropp kommer igång snart igen! :(

Jag var i v12, men fostret hade dött i v 7. (Så är ju eg en missed abortion) Jag började blöda i lördags. Var inne på koll i måndags, då såg läkaren att det var dött o för litet.

Hur går det för dig?
  • Reflexen

Tack Vikkan!!

Har börjat tempa nu, så jag får lite koll igen

Hur går det för dig? Mår du bra?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend