Tempar/Fertility friend
Tjoho! Stort grattis, Carro!!
Vad fantastiskt, på första ÄL!? Vilken tur att du fick hjälp m pergo, riktigt bra utdelning på det gynbesöket!!
Tjoho! Stort grattis, Carro!!
Vad fantastiskt, på första ÄL!? Vilken tur att du fick hjälp m pergo, riktigt bra utdelning på det gynbesöket!!
Haha, Carro! Det var väl typiskt med vip-medlemskapet! Har du möjlighet att pausa det under graviditet?
Jag är så snål av mig, använde bara gratisvarianten. Tyckte den räckte bra.
Så roligt! Grattis Vikkkan!! Vad härligt, då tog det ju inte så lång tid
Hej o välkommen Zora!
Jag kan tyvärr inte se bilderna, då kan inte tycka till nåt om dem. Jag brukade se min temphöjning ganska lätt, sen var det bara att vänta tre dagar innan ff satte ut krysset. Jag hade också tydliga ÄL-flytningar o värk, så det var ju lätt att lista ut att ÄL borde ske i dagarna
Zora:
Jag skulle tro att ökningen idag är tillräcklig, så att du kommer få ÄL utsatt till igår.
Hej o välkommen Lavelii!
Man behöver nästan tempa en hel månad innan man kan se nåt riktigt mönster, så du får ge dig till tåls ett litet tag till.
Du ska tempa innan du gått upp, för du ska mäta din vilotemp o den har du bara innan du rört på dig. Lägg tempen på sängbordet o tempa liggandes så får du mest korrekt resultat.
Din vilotemp ligger på en viss nivå, tex 36,2, mellan mens och ÄL. När ÄL sker höjs vilotempen med några tiondels grader, till tex 36,5. Där ligger den sen kvar fram till mens. Om du inte är gravid sjunker tempen strax innan eller i början av mensen. Om du är gravid sjunker tempen inte.
Tempen kan också variera någon tiondel hit eller dit från dag till dag, utan att det betyder något.
Nä andra äl:en. ;) hur känner du dig?
Här blev det missfall... Trist! Får väl börja tempa igen, så jag ser när kroppen kommer igång.
Nej, fy vad tråkigt!! :( Vilken vecka va du i?
Håller verkligen tummarna för att din kropp kommer igång snart igen! :(
Tack Vikkan!!
Har börjat tempa nu, så jag får lite koll igen
Hur går det för dig? Mår du bra?