• Mimipig

Tempar/Fertility friend

AlexSthlm skrev 2017-02-02 15:10:34 följande:
    Okej, enligt alla mina tre (!!) appar har jag också 8/2, men testdag enligt kliniken är 9/2. Jag kommer dock att testa 7/2 på min och sambons årsdag :) när ska du testa?
    Kliniken? Har du fått hormonbehandling eller liknande?

Jag tror att min ÄL var en dag tidigare än vad ff satt ut, hm, har inte bestämt när jag testar, var inne på att ta ett tidigt test lör morgon, men vet inte. Kanske väntar jag ut mensen (icke-mensen ????????) men egentligen varför? Bara mer tid att få upp förhoppningarna, desto större besvikelse...
  • Mimipig

Finns det någon generell regel kring när den där trifashöjningen inträffar i lutealfasen om man är gravid? Alla får inte en sådan?

• Mimipig
    Mimipig skrev 2017-02-02 15:23:36 följande:

Finns det någon generell regel kring när den där trifashöjningen inträffar i lutealfasen om man är gravid? Alla får inte en sådan?

Jag hittade svaret på min fråga i ff-appen. (Vanligast runt DPO 9 - varav 12,24% av de gravida i ff:s undersökning fick den).
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-02 15:55:19 följande:

Idag fick jag äntligen blinkande glad gubbe så snart är det nedräkning även för mig

Glad blinkande gubbe betyder ÄL? Vilken app?
  • Mimipig
    Livetsgång skrev 2017-02-02 16:34:08 följande:

Det va tant röd som hälsade på.
    Tempen dippade ordentligt imorse ner till 35,98 grader.

Så nya tag här :)
    Ska väl ändå vara glad att cyklen är punktlig så FF hade rätt :) 

Attans. Ja, fan, påt igen. Härligt att du kan se något positivt med detta, en pålitlig cykel är ju värt nåt set med....
  • Mimipig
    AlexSthlm skrev 2017-02-02 16:33:16 följande:
    Nä, vi gör insemination i Danmark :) fast den här gången fick jag i och för sig en hormonspruta så att jag verkligen ägglossar som jag ska :)

Det är svårt det där med tester, jag vill göra nån dag innan bim för att vara mer beredd på mensen, men inte tidigare än så för många få ju negativt framtill bim :) Hoppas i alla fall på icke-mens för oss båda! Och alla andra för den delen haha!
    Aha! Då är jag med. Har du barn sen innan? Jag har en son på snart två.

Ja, ett nej betyder ju inte alltid ett nej i gravtestvärlden... jag är bara rädd att jag får upp för mkt hopp, lika bra att bli nedtagen på jorden så tidigt som möjligt. Äh, jag resonerar inte helt klokt inser jag.
  • Mimipig
    AlexSthlm skrev 2017-02-02 18:26:07 följande:
    Nej, det här blir första barnet, och det är vårt fjärde försök nu, vilket försök är du på? Mysigt med en tvååring!

Haha ja, men det är svårt att veta hur man ska resonera ibland :)
    Det blir fjärde försöket för oss också. Fast hemmaverkstad då... jag har pco på ena äggstocken så jag har varit rätt osäker på om jag ens haft någon ägglossning. Inga ÄL- stickor har visat utslag. Men ff verkar tycka att jag har haft det nu i jan i alla fall, så jag hoppas på det. Och vi verkar ha tajmat det, så nu är det bara några dagar kvar av väntan ju...
  • Mimipig
    Bell13 skrev 2017-02-02 17:10:42 följande:

Det betyder att det blir ägglossning snart trodde att den skulle hoppa över den här gången. Clearblue digital använder jag.

Aha. Lycka till med prickandet...
  • Mimipig
    AlexSthlm skrev 2017-02-03 00:19:01 följande:

Hoppas hoppas!! Håller tummarna för dig! :)

Tack! Detsamma såklart!
  • Mimipig
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-03 07:52:48 följande:

Dagens kurva. Väldigt svårt att inte hoppas.

Åh, nära nu! Hoppas!!!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend