• Belinday

Tempar/Fertility friend

ensamärstark skrev 2017-12-15 16:48:00 följande:

Ägglossningen inträffar oftast 12-48 timmar

Efter positivt test. Ditt test var positivt 13/12

Tack snälla för hjälpen :)
  • Belinday

Varför sätter den inte ut ägglossningen och overline? Är pga jag sov med öppen mun den 14/12 Så den tempen blir inte rättvis? Va kan man klicka i när man tror att tempen inte är helt rätt så att säga ?

• Belinday
    Belinday skrev 2017-12-16 15:58:19 följande:

Varför sätter den inte ut ägglossningen och overline? Är pga jag sov med öppen mun den 14/12 Så den tempen blir inte rättvis? Va kan man klicka i när man tror att tempen inte är helt rätt så att säga ?

Rättelse 15/12
  • Belinday
    Erla skrev 2017-12-16 23:51:08 följande:

Jag tänker att ff avvaktar lite också, för att du inte har tempar tillräckligt många dagar innan du fick positivt på äl-testet. Det gör din kurva mycket osäker eftersom det är mindre att analysera.

Ja de är ju mycket möjligt att det är så. Hoppas den kan sätta ut det imorgon.
  • Belinday
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-16 18:21:28 följande:

Det tar ett par dagar för appen appen hitta ägglossning då den vill att man ska ha en hög temp ett visst antal dagar först. Om du vill utesluta en temp väljer du den dagen och under BBT väljer du temperature discarded.

Tack för hjälpen :)
  • Belinday

Äntligen nu kunde den sätta ut, det måste varit att jag sov med öppen mun den 15 som påverkat varför den inte ville sätta ut ägglossningen :) nu börjar den eviga väntan o spänningen.

• Belinday
    anli00 skrev 2017-12-21 06:54:04 följande:

Godmorgon, BIM närmar sig (26.e) och idag hade tempen höjts ytterligare.....men då det är min första cykel så är det såklart svårt att se ett mönster men hur har ni det? Höjs er temp fram till mens eller lägger den sig på en hyfsat stadig temp efter äl och dippar sen? Ursäkta mina ?konstiga? frågor men allt är just nu nytt och såklart väldigt spännande

Har bim dagen efter dig 27,e. :) Min har alla gånger jag som ja tempat höjts successivt fram tills 1-2 dagar innan bim då börjar den alltid sjuka tyvärr :(. Va inne och kollade mina föregående tempkurvor. Och såg tex att varje gång på äl+8 såg har tempen alltid höjts. Men jag är inget proffs på detta har bara hållt på ett par månader.
  • Belinday
    Baraentilligen skrev 2017-12-21 06:16:55 följande:

Har visserligen enköpt termimeter med bara en decimal men kurvan har varit jämn trots att jag mätt på lite olika tidpunkt och sovit dåligt.

Idag på äl+9 hoppade tempen upp högre än någonsin till 36.9 efter en två dagars dipp på 36.5-36.6. Har alla andra dagar efter äl haft 36.7 så nu hoppas jag såklart på att höjningen beror på ökat progesteron på grund av graviditet ;)

Håller tummarna!:)
  • Belinday

Antingen håller den sig uppe imon för att sedan börja sjunka som vanligt på dag äl+11 el så börjar den att sjunka redan imon. Men hoppas på att den inte sjunker alls.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend