• Zora

Tempar/Fertility friend

Zora skrev 2017-06-29 08:43:40 följande:

Här sattes Äl, precis som jag trodde, till måndag. Men inte så stor höjning efter Äl.. Tycker att jag, före det senaste barnet, hade större, snabbare temp.stegring än nu för tiden. Tempen liksom segar sig upp.. ingen aning om det betyder något dåligt eller om det är normalt.

Dessutom... om jag tar bort det positiva äl testet tas äl bort.. fortsätter jag lägga in en hög temp imorgon sätts den ut igen, men sätter jag en lite lägre temp så är Äl fortfarande inte utmärkt. Det kanske aldrig släppte något ägg? Jaja.. nu bara spekulerar jag och går olika händelser i förväg. Får väl bara vänta och se. Sen ska jag kanske inte ha så stora förhoppningar iom att jag just haft MA
  • Zora
    Skrutt 83 skrev 2017-06-29 08:49:09 följande:

Vad lustigt att vi alla 3 har samma "problem" denna månad med seg ökning av tempen.. FF har fortfarande inte satt ut min äl, tempen har knappt stigit alls och brösten ömmar inte lika mkt som de brukar. Jag tolkar det som brist på progestron denna månad = ägget släppte kanske aldrig? Så ledsen att jag inte bad om hormonprovet ändå, skulle fått det först men hon tyckte inte det behövdes när allt såg så bra ut på vul.

Sambon insisterar på att sova med fönstret/fönstren öppna och är kallt ute och därmed även i rummet när jag vaknar, kan de påverka tro?

Såhär ser grafen ut iallafall. Blir så ledsen om det är så att ägget faktiskt aldrig släppte, hoppas så innerligt att det gjorde det och att tempen inte går att lita på pga öppna fönstren.

Väldigt lustigt (eller olustigt) att det är lika för oss alla.. Jag har iallafall ömhet i brösten och hade dagen efter Äl ont i bröstvårtorna. Men det säger kanske inte så mycket ifall ägget släppte eller inte...
  • Zora

Oh! Tittade på analysverktyget för timing och den här månaden fick jag high! Det har aldrig hänt förut! Nu senast jag blev gravid, i april, då hade jag good. Det var ju kul även om det är så mycket annat som också spelar in

• Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-06-29 17:03:01 följande:
    Härligt! Då är iaf timingen kanon. Vi bör också få high denna gång då vi både dagarna innan och på äl-dagen.
    Ja då lär det bli high! :)
  • Zora

Nu så blev det en höjning! Tillochmed då mycket att jag såklart börjar fundera om det verkligen kan stämma.. :p men är tempen ungefär på samma nivå imorgon så lär det vara rätt.

Jag använder NC också och den appen valde att flytta Äl till tisdag nu. Vet inte om jag tror på det med tanke på Äl smärtorna och att jag, vad jag minns, inte hade några Äl flytningar då (som jag märkte av)

• Zora

Hur tjock/tunn bör slemhinnan vara för att det ska vara optimalt för ett ägg att fästa?

• Zora
    Skrutt 83 skrev 2017-06-30 11:13:40 följande:
    Vet inte vad som är "normalt/bäst" men vad jag har läst verkar 8mm vara en gräns för att man ska få göra ett återförande vid IVF sen tjockar den väl på sig ytterligare efter äl med hjälp av progestronet va?

Min var 9,5 mm på vul i måndags och 3 skiktad och det var tydligen bra enligt läkaren
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    Ok, hade ju 12mm tjock på tjockaste stället vid kollen efter MA. Vet inte om det är bra eller dåligt.. kanske är för tjockt?
  • Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-06-30 11:19:48 följande:
    Ja men faktiskt, då känner man sig lite "tryggare" iaf. Jämförde med mina tidigare kurvor samt med genomsnittet för dom och då följer denna ganska bra. Så känns trotsallt som att det var ett ägg som släppte från blåsan. Men så kommer nästa grej, ff bedömmer timingen som good och inte high (som jag trodde det skulle bli) så då ställer man ändå in sig på att det inte kommer bli något denna gång heller.

Är väl bara att hålla tummarna. Känns som att tiden går extra långsamt denna gång. Gaah... denna väntan...
    Fast när jag blev gravid i april hade jag "bara" good, så det fungerar det med.
  • Zora
    Skrutt 83 skrev 2017-06-30 11:30:12 följande:

Inbillar mig att jag är fertilare några dagar innan äl än precis vid äl. Får äl-flytningar redan 5 dagar innan positivt test och när det blir positivt börjar det bli torrare på än gång. Eller så är det så att jag får äl typ när de blir positivt som vul verkade visa.

När har ni tänkt testa? Jag har fått positivt på äl+8-9 förut så tänkte testa runt den 6/7.. känns som en evighet dit! Tiden går så långsamt

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    Alltså, sådär har jag också! Äl flytningar, typ rå äggvita, 2-5 dagar innan Äl. Sedan blir det torrt någon/några dagar för att samma dag som Äl vara mer eller mindre vattnigt (oftast).

Jag tror inte att jag kommer testa alls, om inte mensen uteblir. Känns som liten chans att det tar sig nu direkt efter MA så känns som slöseri. Möjligen att jag testar om jag känner mig väldigt gravid, men inte tidigare än Äl +10. Provade nu när jag blev gravid senast och på Äl +10 syntes ett svagt streck. Äl +8 var blankt. Fast i efterhand, i jämförelse med andra test så kaanske man kunde ana nåt redan då. Men då när jag tog testet såg jag ingenting.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend