• eagle87

Tempar/Fertility friend

Bara för ni prata om tsh tänkte ja att ja ska kolla va mitt senaste blodprov visade.. Då ja inte kollat sen 2014 O hade de testat igen okt 2015 men Brydde mig inte om att kolla för läkaren sa att allt va normalt... De va 2.5... Vafan känner mig skitnere O ledsen

• eagle87
    SecretlyMe skrev 2016-02-10 13:36:32 följande:
    Du kan inte låta allt tynga ner dig, eagle. Du lägger alldeles för mycket känslor i det som händer. Ibland måste man se det ur ett annat perspektiv och ta tag i saken. Jag hade kunnat sitta här, struntat i proverna, fortsätta äta mig tjockare och må sämre och få ännu sämre chanser till graviditet. Istället tänker jag inte sitta och gråta, utan tar tag i det.

Jag kanske låter lite hård, men du är nog själv medveten om att du låter alla motsatser påverka dig oerhört mycket. Sträck på dig, stå på dig, ta tag i det och var stolt över det du gör.

2,5 är inte katastrofalt men man ska inte ha högre. 2,6 för mig är över absolut högsta gräns. Så jag föreslår att du gör som jag, följer upp dina prover. Jag märker på dig att du inte mår bra av att ta allt så hårt som du gör, du är ju extremt sönderstressad!
    Du hAr rätt... Men jag orkar bara inte kämpa förgäves om jag ändå inte har ngn chans O bli gravid naturligt.. Tagit Pergo O progestron dennA månad men känns helt onödigt om tsh e högt.. Först pcos diagnos sen lågt progestron missfall O nu högt tsh. Allt går emot mig orkar inte mer. Kanske inte meningen att Ja nånsin ska bli mamma. Vill bara komma ut från de här helvetet
  • eagle87
    SecretlyMe skrev 2016-02-11 05:29:17 följande:
    Men du hade väl inte pcos, eller? När fick du den diagnosen, för det har jag missat? :-/

Ingenting är onödigt. Det är inte så att du går runt med superhögt tsh och det går göra något åt det dessutom Du är inte dödsdömd

Sluta tänka såna tankar. Om du fortsätter i det här spåret kommer du aldrig orka, ryck upp dig! Självklart ska du få bli mamma, du har ju för helvete blivit gravid förut kom igen nu tjejen, positiva tankar. Bara du kan ta dig ur det här helvetet med styrka, mod, positivitet och lite jävla anamma. Det här fixar du!
    Mmm du har rätt.. Tror progestronet ja tar just nu spelar in på mitt humör:(

Hade världens bråk me min man igår också om allt.. Jo ja blev diagnosernad med pcos när jag var 17 kanske. Har både hormon störningen O typiska pärlbandet på äggstockarna.. Men har ändå så pass mild pcos att jag har egen äl de flesta månader.

Hoppas du e gravid denna månad. När skulle du ti läkaren igen ang tsh??
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-11 13:53:07 följande:

Haha alltså nu är mitt hopp borta. Bröstvårtorna är inte så ömma längre och mindre flytningar. Jag är nog bara sjuk och ska va lite mer grounded från nu till bim ;)

Ja har hopp för dej
  • eagle87

Symmetrical tar du fortf progestron?

Grattis Heléna saga

Secretly hoppas VERKLIGEN att de din tur :)

Svar på tråden Tempar/Fertility friend