• Minxy

Tempar/Fertility friend

Tog ett nytt test nu (vanliga CB, har inte skaffat nåt digitalt än).

Det MÅSTE ju vara ett plus, eller?!

BIM-5 idag.

• Minxy
    Zora skrev 2014-12-06 09:09:06 följande:

Idag ändrade FF Äl dagen. Nu ser det ut mer som det borde tycker jag. phpDsSq9g86050.jpg

Sådär ja, ser bra ut! :)
  • Minxy
    Pyret 85 skrev 2014-12-07 08:25:33 följande:

Hm hjälp? Betyder detta att jag aldrig hade ÄL? phpysvdnT80322.jpg

Jag skulle också tippa på att ÄL kommer bli satt till dag 31, bara tempen håller sig uppe.
  • Minxy
    Pyret 85 skrev 2014-12-07 08:25:33 följande:

Hm hjälp? Betyder detta att jag aldrig hade ÄL? phpysvdnT80322.jpg

Jag skulle också tippa på att ÄL kommer bli satt till dag 31, bara tempen håller sig uppe.
  • Minxy

Dagens kurva (jag fortsätter tempa fram till BIM) som gav mig en rejäl höjning idag:

• Minxy
    Bella06 skrev 2014-12-07 20:34:10 följande:

Ingen som har erfarenhet av hoppiga kurvor??!

Jag har också haft hoppiga kurvor då och då.

Du kan ju du fundera på att skaffa en bbt-termometer istället för en vanlig febertermometer. En bbt-termometer har ju två decimaler och kurvan kan upplevas som mindre hoppig när den blir mer detaljerad.
  • Minxy

Bella06: alkohol kan mycket väl påverka temperaturen. Detsamma gäller om du sovit kortare tid än du brukar, även om du fått minst 5 timmars sammanhängande sömn.

• Minxy
    Bella06 skrev 2014-12-07 23:25:27 följande:
    Men på vilket håll isåfall?! Blir tempen lägre eller högre än vad den "skulle" ha varit?! Eller det kanske varierar från person till person?
    Det vet jag inte, vet bara att FF räknat med båda de orsakerna som temperatur-påverkande :)
  • Minxy
    Pyret 85 skrev 2014-12-08 06:12:29 följande:

Fortfarande ingen temphöjning. Och ff har fortfarande inte satt ut ÄL. Detta suger

Skit Pyret :(

Minns inte om du skrivit det tidigare, men brukar dina kurvor se ut såhär?
  • Minxy
    Pyret 85 skrev 2014-12-08 06:51:43 följande:
    Jag har bara en annan kurva tidigare och då var det en solklar höjning efter dippen.
    Ok. Det kan ju faktiskt vara så att du inte hade ÄL den här månaden. Man räknar med att friska kvinnor har ÄL ca 10-11 ggr/år.

Att det hoppar över en månad är alltså inte så konstigt, dock väldigt irriterande!
  • Minxy

Jag måste sluta tempa, nu när jag plussat...

Jag blir så vansinnigt nervös när jag ser att tempen vänder lite nedåt :(

Såhär ser dagens kurva ut, jag har lagt bort termometern och hoppas att jag slipper plocka fram den igen på bra länge!

Lycka till alla ni som kämpar! :)

• Minxy
    Zora skrev 2014-12-11 06:29:11 följande:

Godmorgon! Jag som inte skulle testa förrän efter Bim tog ett test imorse på Äl +13 och det är positivt!!!! Jag är så skakis smile1.gif

Grattis! :)

Det finns en BF-tråd för augusti i gravid-forumet :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend