• Minxy

Tempar/Fertility friend

stjärnasomärdin skrev 2014-12-01 19:13:39 följande:
    Min FL har inte markerat ut de senaste två månaderna så det är med anledning av det jag undrar. Jag har fått positiva ägglossningstest men sen ingen indikation på att ägglossning faktiskt skett. Väntar på läkartid men tänkte kolla ifall någon annan haft en graf där FL inte märkt ut men att man ändå vet (genom blodprov eller gynundersökning) att ÄL ändå skett :)
    Aha, mystiskt. Nej jag har tyvärr inte haft någon sån kurva själv. Hoppas du får kolla upp det snart! :)
  • Minxy
    AnnC skrev 2014-12-03 11:00:55 följande:

Så här ser det ut hos mig idag, tempen tog jag en kvart senare än igår.

Om inte detta är en implantationsdip så...

Tog ett test idag som är negativt men jag överanalyserar ju och kanske kanske anar jag något. Får ta ett till imorgon!

Men om det nu var en implantationsdip så är det kanske inte konstigt det inte visar nåt än. phpmUsFnH27251.jpg

Det ser onekligen lovande ut! Men precis som du säger så måste du nog ge kroppen en chans att producera hormon i ca 2-4 dagar innan du kan förvänta dig att se nåt på testet.
  • Minxy

Dagens kurva. Hoppas på en dipp imorgon eller övermorgon och sedan höga temperaturer en längre tid framåt!

• Minxy
    eagle87 skrev 2014-12-03 13:05:08 följande:
    Ser jämn o bra ut:) har du alltid så jämn kurva?
    Nej verkligen inte :P

Så här såg min kurva ut när jag plussade med sonen 2007:

Har bara tempat en kurva i år, så den här är min första på flera herrans år :)
  • Minxy
    eagle87 skrev 2014-12-03 13:10:08 följande:

Har bestämt mig för att inte vara så besatt denna månad, ska ta tempen en gång i veckan bara för o se om äl skett. Har fortf mens. Ja kan verk min temp ligger aldrig över 36,2 innan äl o alltid över 36,5 efter äl. Ska inte heller köra me äl tester. Orkar bara inte bli så Lessen igen. Har bim 2/1 ifall äl kommer i tid, ska inte ta pergotime, min man vill inte än då ja inte fick dem genom läkare. Hoppas inte behöva börja nya året me tårar.

Det kan nog vara bra att ge sig själv tid att andas inland. Jag bestämde mig för att inte köra ÄL-tester den här månaden, bara tempa så jag ser att ÄL varit.
  • Minxy

Bella: men vad underligt, just eftersom du fick positivt ÄL-test också :/

Avvakta lite och fortsätt tempa, kanske FF behöver lite mer data för att sätta ut ÄL.

• Minxy
    AnnC skrev 2014-12-04 10:32:09 följande:

Svårt o fånga på bild o fattar inte varför bilden hamnar åt fel håll...

Ok, jag förstår att du är orolig med tanke på tidigare erfarenheter. Försök avvakta i två dagar och ta sedan ett nytt! :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend