• Snobi

Tempar/Fertility friend

Zora skrev 2014-12-09 21:39:11 följande:

Snobi:

Jag håller med reflexen. Pos äl test idag betyder ju med största sannolikhet äl imorgon eller i övermorgon, så det skulle ju snarare bli en ganska bra tajming

Tack, hoppas ni har rätt! Håller tummarna för att din kurva vänder uppåt igen. Du har ju haft en rejäl tempökning iaf, borde vara ett bra tecken
  • Snobi
    Zora skrev 2014-12-11 06:29:11 följande:

Godmorgon! Jag som inte skulle testa förrän efter Bim tog ett test imorse på Äl +13 och det är positivt!!!! Jag är så skakis

Men grattis!! Äntligen, vad roligt!
  • Snobi
    Bella06 skrev 2014-12-12 08:07:30 följande:

Alltså - jag är alldeles skakis..

Tog ett test idag (Billiga Tester) som jag hade kvar sen innan - och det ÄR ett streck!!

Jag har aldrig kunnat ens ana ett streck på dom förr, tro mig - har vinklat dom tusen ggr för att kunna hitta nåt litet att hoppas på! Men nu ÄR det verkligen där!!

Är dessutom bara på ÄL +10 idag, de gånger jag fått MF så har jag plussat ganska sent, så troligtvis har det varit dömt från början..

Tänk om....

Tror jag vågar säga grattis! Din kurva ser ju bra ut med hög och jämn temp. Vad kul!
  • Snobi

Morgonens julklappsrim:

Detta ger dig ont i magen

Gör dig deppig hela dagen

Inget plus trots medicin

Så nu törs du dricka vin!

God jul till mig och alla er andra! Hoppas tomten är snällare mot er

• Snobi
    Reflexen skrev 2014-12-25 09:13:10 följande:

Skit också, Snobi o Lavelii!! Tråkig julklapp med sänkning! Vissa dagar är tråkigare än andra med negativa besked. Jag utnyttjar det faktum att jag inte är gravid & njuter av både förbjuden mat o gott vin man måste göra det bästa av situationen!!

Har mensen dykt upp?

Yes, den dök upp på förmiddagen. Men jag har också försökt fokusera på det positiva med mat och dryck som annars hade varit off limits nya tag efter nyår! (Vad det nu blir för tag, ska ringa min gyn och höra..)
  • Snobi
    eagle87 skrev 2014-12-29 12:06:48 följande:

Hmmm ngn kommentar?

Wow! Ser verkligen ut som en implantationsdipp! Iofs ganska tidigt, men inte för tidigt väl? Håller tummarna!
  • Snobi
    eagle87 skrev 2014-12-29 13:45:35 följande:

Hoppas oxå :) kollade igenom galleriet på ff o såg en del me dipp så tidigt:) hur går de för dig?

Jag är på cd 7 så det är helt ospännande Ska försöka få tag på min gyn idag och se vad han säger om fortsättningen.
  • Snobi
    whattha skrev 2014-12-29 15:27:28 följande:

Så här ser det ut nu. Försökte köpa test idag men dom hade slut så får köpa imorgon. Hoppas verkligen men är på nått sätt beredd på minus.

Ser bra ut! Har du tagit blodprov för att kolla om du hade äl?
  • Snobi

Alltså, hur gick det här till? Vi har ju försökt i ca 19 månader utan minsta antydan till plus. Testade pergotime tre månader i höstas utan resultat. Nu har vi precis påbörjat en ordentlig utredning och lämnat prover den här månaden. Och så.. ett plus? Jag fattar inte! Helt skakis!
  • Snobi

Tack snälla!! Jag vet ju hur jobbigt det kan vara att läsa om andra som lyckas när man kämpar själv..

Fick just gravid 2-3 på clearblues digitala men har ändå svårt att tro det. Har sovit som en kratta några nätter, vaknar vid 4-5 och kan inte somna om. Har lite ömma bröst men inte direkt värre än andra månader. Har varit väldigt varm också (men det brukar jag vara före mens) och blivit tröttare än vanligt på gymmet. I söndags skrattade jag och grät samtidigt vilket gjorde mig lite motvilligt hoppfull.

Jo, och så har jag haft min vanliga kramp i livmodern från ca en vecka efter äl. Har haft så sen förra året någon gång och det är därför jag har misstänkt att jag har både pco och endometrios. Den här månaden har jag haft ont fler dagar men det känns precis likadant. Ganska inställd på att det kan betyda något negativt..

Vi gick ut och åt igår för att fira (och för att jag inte kunde laga mat, haha) och då tyckte jag att jag mådde lite illa. Men det var säkert för att jag var så uppe i varv.

Så, det var kanske allt. Slutsatsen är alltså att det mesta är precis som andra månader, även det som jag trodde var ett hinder för graviditet. Sämre tempkurva har jag också, med mindre skillnad före och efter äl än vanligt. Konstigt alltihop!

• Snobi
    AnnC skrev 2015-03-31 07:30:58 följande:

Åh hoppas det är symptom för dig!

När vågar du testa?

Mitt test blev klart positivt!! Om än fortfarande ganska svagt men det är ju tidigt. Nu är det bara att hoppas att fragminet gör ditt och att testen ökar i styrka de närmsta dagarna!

Stort grattis till dig med! Håller tummarna!
  • Snobi
    SecretlyMe skrev 2015-03-31 07:39:35 följande:

Det som är grejen, jag vågar inte testa! Jag vill inte ha fler minus!

Kvalitén på FL är inte jättebra, kortet är lite långt ifrån så jag har svårt att se, men litar fullständigt på din syn och säger ett STORT GRATTIS!!!

Vilka symtom har du?

Förstår känslan! I början testade jag alltid tidigt och blev lika besviken varje gång. Sen jag började tempa har jag nästan inte testat någon gång, och nu väntade jag ju till efter bim. Hoppas iaf ni har lyckats! Kurvan ser ju väldigt bra ut
  • Snobi
    pugsnotdrugs skrev 2015-03-31 13:46:27 följande:

Blir antingen ingen äl denna månad eller så kommer jag få superlång cykel. Vet inte hur mycket dubbeldos pergo kan försena äl.

På min första enkelkur fick jag äl dag 26 så sent kan det verkligen bli. Vet däremot inte om dubbelkur kan försena allt ännu mer.
  • Snobi
    SecretlyMe skrev 2015-04-03 09:56:20 följande:

?

Mysko! Hur ser det ut idag? Hoppas på ännu mer uppåt, vore en fin påskpresent :)
  • Snobi
    sweetheart80 skrev 2015-04-06 05:43:41 följande:

Hej och god morgon. Tänkte höra med er om ni vet varför jag sjönk under linjen? Har inte hänt mig innan

Jag hade också en jättedipp på äl+4 för första gången den här cykeln. Ff tog t.o.m. bort krysset eftersom det blev för osäkert, men jag blev ju gravid så uppenbarligen betydde det inget negativt. Tror inte det var något positivt heller för tror inte ägget fäster så tidigt? Men man kan ju alltid hoppas att det är ett bra tecken för dig med
  • Snobi
    eagle87 skrev 2015-10-25 06:47:54 följande:

Jag är gravid!!!!!!!!! På 18 försöket lyckades vi!!!!!!!

GRATTIS!!

Jag är här inne och tjuvkikar ibland eftersom jag tempade innan jag blev gravid (v. 35 nu). Brukar inte skriva nåt men det här gjorde mig så glad att jag bara måste! Du verkar ha haft det så väldigt tungt och det hade jag med innan det lyckades på försök 19.. Men så himla kul! Grattis igen!
  • Snobi

Men SecretlyMe, har du testat att stå på huvudet i en halvtimme efter sex? Har hört att det är bästa sättet att få spermierna dit man vill ha dem.

Skämt åsido, tror de flesta här inne har ganska bra koll på fertilitet och hur man (inte) blir gravid. Framför allt känner var och en sin egen kropp bäst. Kan vara värt att tänka på när man ger andra "tips", istället för att utgå från hur ens egen cykel ser ut.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend