• eagle87

Tempar/Fertility friend

Kopierar ett inlägg ja skrev i en annan tråd. Mår dåligt O orkar inte skriva om.:(

Känner mig väldigt ledsen just nu... Är i Sverige O hälsar på mamma O tänkte passa på O besöka svensk gyn. Har tid imorn men bad att få hem journal skickad så nyss läst igenom de.

Ja har ju nu i en viss tid misstänkt lågt progestron O tog ett progestron blodprov cykeln efter missfallet O fick ett värde på 19. Enligt engelsk läkare helt ok.. Enligt privat kliniken ja ringde verkligen inte ok de måste vara över 30.

Kollade min journal O progestron. Blodprov ja tog i sve var 26. Så fortf inte bra. Är ledsen att ingen läkare agerat. 2 år O 1 månad O ett missfall som kanske aldrig behövt hända.

Får se va gyn säger imorn....

Bifogar en print screen om progestron...

• eagle87

Hej, va hos gyn igår O berättade om mina teorier gällande progestron... Han höll med O inte... Grejen är ja har ju inga symptom för lågt progestron såsom spottings, låg temp, kort luteal fas men enligt blodprov är progestron lågt. De finns delade uppfattningar ang tillföra progestron i en naturlig cykel. Vissa säger att de hjälper implantation etc, andra menar att om en fertilisation sker så ökar progestronet tillräckligt mycket för att implantatera embryot... Ja fick iaf lutinus utskrivet att ta efter äl. Lutinus är progestron vaginal tabletter som tas efter ivf.... Googlade O hittade typ ingen som tagit lutinus i naturlig cykel.. Då vi inte försöker denna månad så börjar jag nästa...

• eagle87
    Iskristall skrev 2015-12-10 23:12:07 följande:
    Vad gulligt av dig att tänka på mig eagle87!

Jag mår för tillfället väldigt bra! I onsdags blev jag ruvare för första gången. Har precis tagit mig igenom rd1

I måndags genomgick jag ÄP. Måde skit av smärtstillandet man får och kräktes hela förmiddagen efter Men 4 ägg fick de ut, 2st var för omogna. Men ett återfördes och ett odlar de vidare. För höra nästa vecka om det överlevt till frysen.

Hur går det för dig/er? Läste tror jag att du skrivit att du fått utskrivet progesteron vaggisar? Var det bekräftat lågt progesteron du har?
    Hej, jobbigt att du mådde så dåligt efter äp... Har du känt ngr biverkningar? När e test dag? Så spännande:) du vet nog om de här men har hört om flera som blödit innan test dag men fortf är gravida..... Jätte många. Säger inte att de kommer bli så men typ om du skulle blöda ge inte upp hoppet menade jag. Ska du tjuvtesta?

Ja ska få prova lutinus. Vilka vaggisar tar du?
  • eagle87
    Iskristall skrev 2015-12-11 17:47:33 följande:
    Tack för pepp eagle! Jag tar lutinus.
    Åh berätta om lutinus... Svider de? Rinner? Biverkningar? Svåra O stoppa upp?
  • eagle87
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-11 18:19:06 följande:

Igår så åkte jag in på akuten. Hade sjukt ont i högra sidan och det ilade ner i höften, benet. Super orolig. Det började avta när jag var på akuten så dom så jag skulle avvakta. Idag vid lunch så kom smärtan tillbaka och jag fick en brun flytning så jag åkte in igen. Gjorde vul och ingen cysta och embryot låg i livmodern, var dock för litet för att se om det fanns något hjärta. Jag är skiträdd, har skitont och hittar ingen info på nätet. Ska tillbaka på nytt vul om tio dagar..hjälp:/

HoppAs allt är ok:/..,. Kramar
  • eagle87
    Iskristall skrev 2015-12-11 18:37:56 följande:
    Svider inte, jag tycker inte de är svåra att stoppa upp. Finns applikator, eller så använder man fingret. Inte svårare än en tampong tycker jag. Men hört tjejer som tycker det är jobbigt så alla är olika Men de geggar! Resterna kommer ju ut, kroppen tar upp det den behöver sen kommer resterna ut. Kan kännas mycket och jobbigt ibland. Trosskydd rekommenderas! Jag tror inte jag känner några biverkningar. Lite ömma bröstvårtor bara om det nu är lutinuset?
    Va skönt :) var orolig för biverkningar... Hur är väntan på test dag?
  • eagle87
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-13 09:02:41 följande:

Kom en hel del blod imorse, färskt blod. Kan inte bestämma mig om tappen känns öppen eller inte. Tar ett test om dagen nu för att se om hcg sjunker. Avvaktar o serien kanske jag är tillbaka i tempandet snart igen...

Neej :((((( när ska du tillbaka till gyn? Har du ont? Är blodet typ slemmigt? Klumpar?

Ja bara hoppas så mycket att de inte e någon fara. Hur mår du?
  • eagle87
    Symetrical skrev 2015-12-14 09:59:20 följande:
    Varning för kapning!

Tänkte bara på den schematiska bilden du skickade över hur östrogen och progesteron beter sig i förhållande till varandra under lutealfasen. Vet du om östrogenet går ner även vid graviditet och bara progesteronet som håller sig högt, eller stannar även östrogenet uppe..?
    Östrogenet stannar högt...
  • eagle87
    Symetrical skrev 2015-12-15 09:27:24 följande:
    Tack fina du!
    Nej, bim idag faktiskt. Dock bara äl +10, men när tempen höll sig hög kunde jag inte låta bli att testa. Och det ångrar jag verkligen inte!
    Bf blir typ 25/8 (om det nu går vägen).
    Åh grattis.. Så kul så glad för din skull
Svar på tråden Tempar/Fertility friend