• Zora

Tempar/Fertility friend

Loppan84 skrev 2016-09-14 10:42:38 följande:

Hmm ja ser inte helt säkert ut, ff har ju bara datt ut streckad linje dock så den är inte heller säker. Den kommer ta bort preliminär äl om tempen går ner imorgon igen

Nä, känns fel tycker jag. Äl kommer nog om några dagar.

Tog Äl test idag (och igår), visst är inte det nedre positivt? (Dagens) Borde bli positivt imorgon då kanske? I såfall blir väl Äl ca fre-lör.... Sambon kommer hem sent söndag kväll...

• Zora
    Guffy78 skrev 2016-09-14 23:16:54 följande:
    Håller tummar att du får fullt utslag på söndag ..även om du får på lördag kväll så finns det chanser för då räknar man 48 timmar sedan utslaget. Ägget släpper inom 24 timmar och är befruktningsbar i 24 timmar till efter den har släppt.
    Tack för tummar, tror dock det kommer bli fullt utslag idag.. Ska ta ett test mitt på dagen så får vi se.

Om nu inte Äl mirakulöst skjuts upp lite så kommer nästa chans mitt i älgjakten, då brukar han inte vara hemma så mycket.... + att han även åker iväg på jobb tre dagar preciiiis i den veckan. Kan ge mig sjutton på att vi kommer missa även då. Nä, hoppas jag inte får fullt utslag idag!! (Har nog aldrig önskat det förut)
  • Zora

Jahapp.. Som jag trodde. Väldigt positivt idag och sannolikt började stegringen tidigare, kanske igår kväll/natt.. Förra månaden fick jag Äl dagen efter det starkast positiva testet och det här blev positivt lika snabbt som då, så antagligen Äl imorgon kväll/natt gissningsvis.. Buääää

• Zora
    Allex skrev 2016-09-15 20:03:34 följande:

Öjö, kan lägga till en bild. Fick lov att gå in på Standard versionen, ej mobilsiten.

Ser ni...den är ju fortfarande hög...

Nu känner jag en väldig molvärk.. Googlade på hur sent man kan testa positivt, så det verkar ju inte vara kört än....även om det var mycket tråkigt att få neg på äl+16.

Spännande!

Jag tycker iof att det ser ut som att Äl kan ha varit en eller tom två dagar senare. I såfall är du "bara" på Äl +14-15. Då borde du rimligen få ett + inom de närmsta dagarna, eller också kommer mensen ca imorgon eller övermorgon. Håller tummarna för +
  • Zora
    Allex skrev 2016-09-15 21:58:52 följande:

Hmm... tror ni det.. Jag har registrerat ett positivt ältest på cd 15.... Dagen efter började jag med progesteronkräm. Attans! Då kan jag ju ha pajjat äl.

Men om det nu var äl på cd 17, då kommer mens imorgon.....

Hur kan ff tro att jag haft äl på cd 15?

Men om du fick positivt på Äl test CD 15 så känns det ju faktiskt ännu mer troligt att Äl skedde CD 17 eftersom det är efter ca 24-48h som Äl sker efter positivt test.
  • Zora
    Allex skrev 2016-09-16 07:24:49 följande:

Vad jag förstått så när man fått ett positivt ältest så behöver man inte ta mer test..... Så jag har kört på det :-/ Sen så fick jag rådet att börja med progesteronkräm dagen efter ett positivt ältest.

Men de råden är tydligen inte riktigt rätt verkar det som.

Tänk om jag pajjat min chans varje månad genom att följa de råden

Denna cykel ska jag ältesta deluxe och även fortsätta testa tills ältestet blir svagare. Jag ska även senare lägga progesteronkrämen ....

Tempen smög ner lite till idag. Ingen mens nu på morgonen men den lär väl dyka upp under dagen.

Sååå bra att ni tolkat min graf. Vilken bra upplysning! Tack så mycket tjejer!

Så är det. Har man fått positivt Äl-test behöver man inte ta fler sedan. Själv brukar jag testa någon dag extra för att se så det verkligen var positivt när jag trodde. Tycker ibland det är svårt att tolka testerna och det blir lite lättare när man har fler att jämföra med. Ibland testar jag istället med cb-digital, blir det glad gubbe så behöver jag inte testa mer.
  • Zora

Här skedde nog Äl inatt/imorse för jädrar vad ont jag hade! Äl testet är svagare idag också så det stämmer nog rätt bra. Trist bara för det innebär att chansen är 0 den här månaden. Jaja..

• Zora
    Loppan84 skrev 2016-09-16 11:20:08 följande:

Det där kan variera lite också - har haft positivt med cb Digitalt 2-3 dagar då är det sista positiva som räknas. Med stickor är det lättare att se vilket som är positivt - men om jag hade slutat testa när strecken varit lika starka hade jag inte vetat att jag varje månad hade en eller två dagar när teststrecket var starkare än kontrollstrecket. Då är det ju starkast som räknas. Smart att därför testa till man ser nedgång, som du hade nu Zora. Då vet man ju vilket test som är starkast och när äl va.

Med det sagt Allex - som nån annan sa att om du hade positivt på cd15 betyder ju det att ägget troligen släppte på cd16 eller 17.

Men det är ju konstigt, för i instruktionerna till cb digital står det ju att man inte ska testa mer efter att man fått positivt? De gånger jag använt cb digital så har Äl alltid kommit ca 12-48 h efter positivt test. Även fast jag haft positivt på stickor en eller två dagar till. Hade jag bara gått på sista positiva testet så hade jag ju kanske missat Äl.
  • Zora
    Loppan84 skrev 2016-09-16 11:20:08 följande:

Det där kan variera lite också - har haft positivt med cb Digitalt 2-3 dagar då är det sista positiva som räknas. Med stickor är det lättare att se vilket som är positivt - men om jag hade slutat testa när strecken varit lika starka hade jag inte vetat att jag varje månad hade en eller två dagar när teststrecket var starkare än kontrollstrecket. Då är det ju starkast som räknas. Smart att därför testa till man ser nedgång, som du hade nu Zora. Då vet man ju vilket test som är starkast och när äl va.

Med det sagt Allex - som nån annan sa att om du hade positivt på cd15 betyder ju det att ägget troligen släppte på cd16 eller 17.

Tänkte visa en bild från förra månaden. Här är det ju solklart positivt 18/8, men det är faktiskt även positivt dagen innan för då tog jag ett cb digital som visade glad gubbe. Sen tycker jag att det även ser positivt ut 19/8, strecket är iallafall lika starkt som det var 17/8, även om det är lite svagare än dagen innan. Om jag skulle räknat 24-48h efter sista positiva testet (som ju borde vara 19/9) då hade jag garanterat missat äl eftersom äl enligt tempen skedde just 19/9.

• Zora
    Zora skrev 2016-09-16 12:42:07 följande:
    Tänkte visa en bild från förra månaden. Här är det ju solklart positivt 18/8, men det är faktiskt även positivt dagen innan för då tog jag ett cb digital som visade glad gubbe. Sen tycker jag att det även ser positivt ut 19/8, strecket är iallafall lika starkt som det var 17/8, även om det är lite svagare än dagen innan. Om jag skulle räknat 24-48h efter sista positiva testet (som ju borde vara 19/9) då hade jag garanterat missat äl eftersom äl enligt tempen skedde just 19/9.
    Äh! ska ju vara 19/8 och inget annat!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend