• Zora

Tempar/Fertility friend

Hejsan! Ny i den här tråden. Har tempat ganska länge och använt ff till och från. Behöver lite hjälp att tyda mina diagram. Det som jag postar nedan är denna månad (om jag nu lyckas få in den)

[url=www.fertilityfriend.com/home/1b0da7][img]www.fertilityfriend.com/home/1b0da7/thumb.png[/img]

My Ovulation Chart[/url]

FF kommer ju tala om när ägglossningen var, men kan man se redan nu när den var/är? Är inte så bra på att tyda diagrammen. Av olika anledningar blev det bara mys en dag nu runt äl, så chansen att det blir något är väl ganska obefintlig antar jag..

• Zora

Äh! Blev ingen bild... Hur gör man för att få in en bild? Går att klicka på första länken så kommer diagrammet upp

• Zora

Reflexen: Okej, tack! Om det stämmer att ÄL var igår så finns det ju kanske en liiten chans att det blir en bebis även fast det i så fall var 2-3 dagar innan ÄL vi hade det lite trevligt. Men jag hyser inga större förhoppningar..

• Zora

Blev inget förra månaden (som jag trodde). Var ju en ganska liten chans eftersom vi bara fick till det 1 gång (som iof var strax innan äl). Men nya tag den här månaden! Tyvärr ska sambon vara borta hela veckan som kommer och enligt förutsägelsen ska äl inträffa runt 6-7:e, typiskt.. men jag hade äl smärta igår (om det inte var ngt annat) och jag misstänker därför att den inträffar tidigare, typ någongång mellan igår och imorgon. Iof har den där smärtan ibland kommit ganska många dagar före själva äl så helt säker är jag inte. Men en liten chans finns kanske, för vi lyckades få till lite mys igår får väl se på kurvan om några dagar om det var äl.

• Zora

Tack förresten Reflexen för tolkningen av min förra kurva! Du hade helt rätt i vilken dag som blev satt till äl

• Zora

Så här ser min kurva ut hittills den här månaden. Tempen sjönk ganska rejält i morse. Tog den iof ca 30-45 min tidigare än jag brukar plus att jag hade gått upp på toa innan. En viss sänkning har jag sett i föregående månaders diagram ungefär vid den här tiden också, fast inte med så här mycket på en gång. Vad kan det betyda tro? Att mensen kommer om 1,5 v? För visst ska väl tempen hålla sig hög hela tiden efter äl om man är gravid?

• Zora

Vad tråkigt Fjällsippa, hoppas det går bättre nästa gång.

Reflexen: ja, jag misstänkte nästan att det kunde vara det som gjorde det. Tar jag bort den så blir det ju ändå en dip, men inte alls lika drastiskt, så det kanske kan räknas in i hur tempen varierar (att den kan gå ner lite utan att det betyder något tänkte jag)

Här är dagens diagram. Har inte tagit bort den låga tempen här.

• Zora

Jag har inga problem. Har iof Android om det kan ha betydelse.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend