• Zora

Tempar/Fertility friend

Skickade för snabbt...

På Iphone tar du en printscreen genom att hålla inne avstängningsknappen högst upp och den runda knappen frampå (iallafall på iphone 5)

Har du android får du nästan googla på hur man gör med just den telefonen för det kan nog vara lite olika

• Zora
    Snobi skrev 2014-10-04 07:12:27 följande:

Hej tempare! Kastar mig in med en fråga här som ni kanske kan svara på.

Jag tempade sista veckan av min förra cykel, men det här är första gången som jag testar hela cykeln. Brukar tempa vid 06.30 och har legat runt 36,4-36,5. Jag fick glad gubbe på cb igår (ingen i förrgår). Den här natten blev jag väckt 04.30 och tyckte att det var alldeles för tidigt för att tempa. Gick upp och kissade. Somnade om till slut vid 05. Vaknade igen vid 06.40, tempade och fick 36,7. Kan det vara en temphöjning redan? Eller kan det påverkas så mycket av att jag var uppe en sväng och sen sov för kort stund innan? Låter ju tidigt att få höjning dagen efter första glada gubben, eller? Sista frågan: borde jag ha tempat 04.30? Hur gör ni?

Jag hade gjort som du gjorde, dvs inte tempat när du vaknade första gången. Visst kan tempen påverkad, men oftast tycker iallafall jag att det brukar gå ganska bra att göra så.

Ang temphöjning dagen efter glad gubbe på Äl test så är det fullt möjligt. Jag har haft det två månader i rad nu och har även haft Äl smärtor senare samma dag som testet visat glad gubbe. Bifogar min tempkurva så ser du. Nu är min höjning inte särskilt hög direkt efter Äl, men Fertilityfriend satte ändå Äl till dagen med glad gubbe.

Fortsätter tempen vara hög för dig nu framöver så hade du trol Äl samma dag som testet visade positivt. Om du använder någon app där du kan lägga in temperaturerna och få en kurva (tex Fertilityfriend) så är det lättare att se än att bara titta på siffror.
  • Zora
    Iskristall skrev 2014-10-03 21:50:15 följande:

phpf5DfZS95820.jpg

Se om det funkade...om det funkade kommer ni se min kurva...upp till bevis! smile1.gif

Snyggt! Gick ju bra det där
  • Zora
    louisep87 skrev 2014-10-04 13:34:07 följande:

Äntligen börjar det bli stadigt. Har nog funnit min bas temperatur nu

Ja det där ser ju bra ut! Bara att invänta höjningen
  • Zora
    Iskristall skrev 2014-10-04 09:19:23 följande:

Tack! Jupp nu vet jag hur jag ska göra!

Tyvärr så sjönk tempen i morse ordentligt så mensen är att vänta idag eller i morgon

Men nej!! Vad trist ja då är nog mensen med största sannolikhet på gång. Men så länge den inte dykt upp kan man ju ha hoppet kvar iallafall. Håller tummarna!!
  • Zora

Idag bestämde sig FF för att flytta Äl till dag 17 istället för 15. Så jag har en känsla av att det inte blev något nu heller ????

• Zora
    Zora skrev 2014-10-05 09:14:03 följande:

Idag bestämde sig FF för att flytta Äl till dag 17 istället för 15. Så jag har en känsla av att det inte blev något nu heller ????

Skulle vara en och inte ???
  • Zora
    Iskristall skrev 2014-10-05 09:59:58 följande:

Men då Zora Men jag hoppas att det räckt med mys för er del ändå!? Håller tummarna!

Tack för tummarna, men hittills när vi varit så långt ifrån äl så har det ju inte blivit något Skit också
  • Zora
    louisep87 skrev 2014-10-05 11:06:16 följande:

Kan det vara möjligt att ägglossning sker nu dom närmsta dagarna kanske. Nu håller vi tummarna

Ja jag tror säkert att äl är på g för din del. Spännande!
  • Zora
    Venne skrev 2014-10-05 20:15:40 följande:
    Fast i det här fallet undrar jag ändå om inte FF kan ha haft problem att tolka när din äl var pga din feber och flera temperaturer som är lite osäkra. Din äl skulle i princip kunna ha skett upp till en vecka senare än vad FF satt ut. Hur långa cykler brukar du ha? Vet du ungefär på vilken dag äl brukar ske?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend