• babytjejen

Tempar/Fertility friend

Ska skaffa pt nu o verkligen göra mitt bästa för att lyckas! Så närmsta tiden kommer vara fokus på viktnedgång o inte lika mkt på babybak...kommer fortfarande köra varje månad men tänker inte förvänta mig något. Vill komma ner på rätt bmi så vi kan få hjälp om vi behöver det...skulle vilja nå det tills i jul iår. Borde inte vara helt omöjligt!

• babytjejen

Sitter o kollar på på en unge i minuten...vet inte varför jag plågar mig själv men gillat programmet. Har fått lite hjälp från vc genom att jag ska ta ett blodprov den tredje mensdagen samt sedan efter ägglossning för att se att jag verkligen ägglossar. Sen får jag ju ingen hjälp förren jag gått ner i vikt. Vilket jag gör nu, har en pt o ett kost o träningsprogram o hoppas nå rätt vikt innan året är slut, har 23kg kvar till målvikt...

• babytjejen

Varit iväg idag o tagit blodprov(mensen 3 dag), sen den 5 mars ska jag ta ett till för att se så jag verkligen har haft ägglossning...får se vad dom ger. Men under tiden har jag börjat träna o äta rätt så ner nästan 7kg än så länge. ..får hoppas det fortsätter på det viset...

• babytjejen

Har fått svar från blodproven o dom såg bra ut...har fått en tid för en spolning nu för att se om passagen ser bra ut o mannen ska få hem info om att lämna spermaprov ifall han vill göra det. Vi har ju fått barn innan så mest troligt är ju att inget är fel där men tror han skulle tycka det var skönt att göra det. Om inte annat för sinnesro för honom...

• babytjejen
    Erla skrev 2018-03-07 15:57:37 följande:

Vad skönt att det börjar hända lite saker för er :) Hur har det gått för er?

Ingen graviditet än men skänt att få lite hjälp...har tränat o ätit rätt o lyckats gå ner ca 12 kg än så länge p mer kommet det bli...just nu har jag feber men hoppas på snabbt tillfrisknande så jag kan träna igen...
  • babytjejen
    Erla skrev 2018-03-08 07:22:35 följande:

12kg!! Jäkligt bra jobbat måste jag säga! Wow! Hur många kg är det kvar tills ni får hjälp? Eller har du redan nått det målet iom att de påbörjat prover?

Går man enligt bmi så måste jag ner ungefär lika mkt...får väl se vad dom säger efter spolningen. Är nöjd att få den då jag trodde att jag bara skulle få ta blodprover o inget mer...
  • babytjejen
    Erla skrev 2018-03-08 12:48:48 följande:

Bmi är ju inte alltid en bra metod att gå efter :/ fattar inte varför det fortfsrande används och följs så hårt. Hoppas spolningen ger resultat!

Det hoppas jag med...ja, jag tycker oxå att man inte ska gå bara efter bmi. Hon sa iofs att vi gör spolning så får vi se vad vi gör sedan så kanske finns en chans att något mer kan hända...
  • babytjejen

Vill att mensen ska komma nu så pms-humöret försvinner någon gång. Tycker det blivit värre sedan jag gått ner i vikt...men kanske är positivt ,kanske kroppen är mer mottaglig för allt el något ????

• babytjejen

Herre gud!!!! Kan knappt tro det....efter 3 år är det äntligen dags för syskon!! Hoppas hoppas den vill stanna nu :)

Får ringa imorgon o avboka både spolning o spermatest :) :) :)
  • babytjejen

Tack allihopa....känns fortfarande overkligt. Åkte iväg igårkväll o köpte ett digitalt bara så jag kunde se orden o veckorna förstås...om tre veckor kommer mamma på besök så tänkte berätta då även om det är tidigt men vill inte vänta till i sommar o vill gärna berätta ansikte mot ansikte. Känns skönt att ha något positivt att berätta efter en tuff tid då vi förlorade min pappa för lite mer än ett år sedan...

Går allt som det ska tittar den ut i november :)

• babytjejen

Hejsan...känns fortfarande lite overkligt att vi verkligen lyckats plussa. När jag tog testet i söndags så förväntade jag mig absolut inte ett plus...tog det mest för att visa att mensen var på väg så jag skulle slippa få upp förhoppningarna...men så såg jag att det blev ett plus...blev helt skakis i kroppen, trodde inte jag skulle reagera så starkt på ett plus. Var så övertygad att vi aldrig skulle lyckas..

Håller tummarna för er som väntar på pluset, hoppas min tur smittar av sig till er alla...

• babytjejen

Då var jag tillbaka här...imorse fick jag ett uteblivet missfall bekräftat o ska börja ta cytotec imorgon för att komma igång med missfallet. Både jag o mannen är förkrossade just nu...livet känns inte bra just nu....

• babytjejen

Köpt digitala test idag för att se om hormonerna försvunnit något på en vecka...tog ett ältest imorse som blev starkt på kortaste tid någonsin så vet ju att det finns mkt gravidhormoner kvar. Vill se om det är +3 el om det sjunkit..hoppas ju att det sjunkit något iallafall...vill bara att det ska bli negativt o att jag slutar blöda snart (blöder väldigt lite) så vi kan börja köra igen!!

• babytjejen

Gått ner till 2-3 veckor så hormonerna har ju inte sjunkit avsevärt mer :( så kommer nog ta en bra stund innan vi kan försöka igen. Enda gången man blir besviken när testet visar gravid :/

• babytjejen

Frustrerande att bara kunna vänta...tror mina hormoner är sega att gå ur kroppen...vill ju bara köra på igen!!

• babytjejen
    Mimipig skrev 2018-04-26 15:33:44 följande:

Jag beklagar. Fick också missfall i februari.

Är nu den sega väntan på att kroppen ska få ut hormonerna så vi kan försöka igen...vill ju bara köra igång igen ju!!
  • babytjejen
    Mimipig skrev 2018-04-29 23:06:36 följande:

Jag vet hur det känns. I somras tog det låååång tid innan första ÄL dök upp i tredje cykeln efteråt och på 40-dagars cykel. Den här gången var första cykeln 45 dar och jag är osäker på om det blev nån ÄL eller ej. Nu fick jag åtminstone ÄL på andra cykeln efter fm på cd15 och går nu i väntans tider på BIM.

Hoppas detta blir enda gången man längtar efter mensen...vill ju veta var man ligger i cykeln, nu vet man ju inte om ägglossning är pm några dagar el några veckor...men ska sexa regelbundet så man täckt upp om det kommer äl innan första mensen...
  • babytjejen

Verkar som att alla hormoner är ute ur kroppen efter missfallet o att jag fick äl igår:) ältestet har ju blivit svagare o i torsdags starkare gör att sedan bli svagare igår o idag så sköt tempen upp....

Gravtest visar inte gravid så då måste det ju vara en riktig äl o inte gravhormoner som stör ältestet...

• babytjejen

Hoppas tempen fortsätter att vara hög imorgon så appen sätter ut äl...Är såååå glad att min kropp återhämtat sig så fort efter missfallet...

• babytjejen

Min temp har varit lite upp o ner senaste dagarna...låg i onsdags,hög igår o låg idag igen...vet dock att idag o onsdags så vaknade jag med väldigt torr mun så måste ha haft munnen öppen. Visst kan det påverka tempen el?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend