• babytjejen

Tempar/Fertility friend

Känns mer viktigt än någonsin nu att bli gravid igår, vill att det ska finnas något positivt detta året att se fram emot...vill kunna ge mamma en ljuspunkt under denna mörka tid. Var tufft att lämna henne idag o åka hem...första gången ensam i huset för henne, ett hus fullt av påminnelse om pappa. Dom har hållt ihop så länge, två pusselbitar som passat perfekt med varandra, kompletterade varandra så bra...sååå tungt att bo så långt ifrån henne...

• babytjejen

Önskar så att vi lyckas denna cykel men eftersom jag var bortrest under den viktigaste dagen så finns inte chansen....men skulle kännts som om pappa levt vidare på något sätt om vi haft en chans. Får hoppas på nästa försök istället....måste börja träna ordentligt med även om allt känns hopplöst just nu...

• babytjejen

Mensen kommer på fredag el lördag troligtvis, då kan man börja räkna med till nästa försök...vill verkligen kunna ge min mamma ett barnbarn till iår, kunna lysa upp lite i det tuffa år hon har framför sig...o lysa upp i mitt liv oxå förstås...

• babytjejen

Mensen kommer imorgon el på lördag..tempen störtdök imorse. Visste ju att vi inte hade någon chans denna månad få vi inte fick till det under rätt dag...så skönt att det kommer igång så vi kan gå vidare till nästa försök...

• babytjejen
    Skywalker skrev 2017-01-13 07:33:50 följande:

Ja precis, på ett sätt kanske skönt att ni kan få ett riktigt försök nu.... mitt i denna sorgliga tid. Kram <3

Kanske inte är jättesugen på mys denna jobbiga tid men vill sååå gärna kunna ge någon god nyhet till henne detta året...hade helst velat lyckas denna gången men men...får hoppas detta är vårat år..
  • babytjejen

Igår kväll kom mensen så nu är det bara att se fram emot nästa försök..typ 21:a försöket nu :(

• babytjejen

Här har tempen börjat sjunka så förväntar mig mensen någon gång i helgen... :( såååå trött på detta nu, snart två års försök!

• babytjejen

Fanns, kan inte mensen komma någon gång nu..brukar komma direkt på morgonen...tempdyk o blankt test igår så vet ju att jag definitivt inte är gravid. Vill inte att mensen ska komma sent så äl kommer senare..Det innebär att det skulle hamna på min kvällsvecka o jag skulle tvingas väcka sambon mitt i natten för att få till den :(

• babytjejen

Försökt i nästan två år nu....varit så stressad o känna mig instängd. Var ett tag sedan som det kändes som VI...så har bestämt att vi ska sluta med temp o tester...är ganska regelbunden så vet ju ändå när vi ska köra men ta det lite som dag för dag ett tag nu...försöka ta bort all fokus på bebis...

• babytjejen

Tagit det lugnt ett tag nu o inte tempat något...har äl på typ måndag o denna gången skulle det vara underbarare än underbarast om det kunde bli ett plus,då skulle förlossningsdatum vara strax innan årsdagen av min pappas bortgång o skulle vara underbart om min mamma hade ett nytt barn att focuseta på den tuffa tiden. Men med två års försök bakom oss så är ju inte chanserna stora direkt. O viktnedgång har gått åt faders då man sorgätit en massa...men den stressen från innan är mkt mindre efter vi tagit en paus med tempande så det är ju en liten framgång...

Svar på tråden Tempar/Fertility friend