• Erla

Tempar/Fertility friend

SecretlyMe skrev 2016-03-23 09:49:01 följande:

Malin - tyvärr ser jag inget på testet :-/

Tänkte bara hoppa in och berätta läget. Jag och sambon har det väldigt stramt nu. Jag har varit för inne i barnverkstan med ältest, temp, familjeliv, blogg och instagram. Vi umgås och pratar knappt längre. I förrgår eskalerade det och vi började fundera på om vi ens ska fortsätta tillsammans.

Vi pratade om det hela igår, och vi har bestämt oss för att avboka den privata utredningen och ta en lång paus från barnverkstan, så att vi kan hitta tillbaka till varandra igen. Jag ska leta mig ett nytt jobb så att jag får komma ut och göra saker, träffa nya människor, få in en egen inkomst och så att vi kan börja göra mer saker tillsammans förutom att sitta i soffan hela helgerna.

Så jag kommer, tyvärr, försöka hoppa ur från familjeliv helt. Jag kommer fortsätta med min blogg, men jag behöver skala av vissa delar som har med graviditet att göra.

Jag vet att jag sagt det förr, men nu är det definitivt. Jag kommer inte hänga här inne mer. Jag önskar er alla ett jättestort lycka till! Massor av kärlek till er alla <3 (Ni når mig på bloggen och ni får jättegärna höra av er där så jag kan fortsätta ha kontakt med er). Massor av pussar & kramar!

Tufft beslut, men förstår det. Tråkigt att vi här inne inte längre får ta del av dina fantastiska kunskaper, men önskar er lycka till och att ni hittar tillbaka till varandra igen! <3
  • Erla

Tjohoo idag gick tempen upp ytterligare och FF vågade sätta ut äl på cd 25, vilket var den dagen då jag fick de starkaste utslagen på äl-testen. Förhoppningsvis hade jag äl då och nu är det bara att vänta :)

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-24 06:50:10 följande:

Tempen åkte ner en del idag. Tog tempen ca 1.5 timme tidigare och la in tiden jag tog den. Tycker ni jag ska testa med Lloyds idag ändå?

Nej vad tråkigt :(
  • Erla
    Allex skrev 2016-03-24 06:38:37 följande:

Hmmm...ser ju inte jättebra ut direkt. Hade ju gärna sett att tempen går upp för att progesteronet flödar.....men njaeee...

Den är ju i alla fall över baslinjen :) då är det ju inte kört än menar jag.
  • Erla

Såhär ser kurvan ut :)

Någon mer än jag som har svårt att känna någon skillnad på öppningen på tappen? Jag har känt på tappen sedan blödningarna slutade och har märkt tydliga skillnader i texturen, men ingen skillnad på öppningen.
  • Erla
    Beebii skrev 2016-03-24 09:07:09 följande:

Hej tjejer! Någon som har erfarenhet av höjd temp efter äl ingen mens och negativt test.

Är på dag 32 nu...om man hoppar över mensen är tempen hög då? Går den bara ner när mensen är på intågande?:-/

Släng in bild på kurvan så vi får kika på den också :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-25 21:14:49 följande:

Märke nu att jag har massvis med våta men ändå lite äggviteaktiga och trådiga flytningar. Kan brygga broar med dem. Är väl ovanligt efter äl?

Samt små "bulor" på tappen! Är det vanligt?! Var ju på cellprov i januari men nu känner jag flera små mini bulor. Orolig blir man ju!!

Kan tyvärr inte heller säga något om bulorna, men har själv haft väldigt mycket EW denna cykeln. Kan inte minnas att jag någonsin haft det tidigare, men till och med nu, efter trolig äl har jag fortfarande EW. Hoppas det är ett bra tecken :P är troligen på äl+5 idag och Har BIM på tisdag.
  • Erla

Någon som har erfarenhet av låga temperaturer efter äl? Jag ligger ju som jag ska i förhållande till bas, men 36.4 känns lågt för att vara gravid. Spelar det någon roll? Eller bör jag ligga ännu högre?

• Erla
    Allex skrev 2016-03-26 11:04:49 följande:

Har ingen erfarenhet av låga tempraturerr efter äl. Men - när jag var gravid låg jag ständigt på 36.6... Jag tempade inte så många dagar efter jag blev gravid, men ibland då o då under graviditetens gång spontantempade jag och alltid, 36,6. 

Men som det är med så mycket annat så kan det skilja sig från person till person. Men det känns som om den borde vara högre än 36,4. Vad säger ni andra?

Tack för svar! Kurvan ser ut såhär i nuläget. Den ligger ju stadigt över baslinjen. Kollade upp lite kurvor på FF och det fanns några få som liknade min i början men som steg efter äl+10 ungefär. Gravidkurvor alltså. Inga ömma bröst denna gången som jag haft båda gånger jag blev gravid. Dock en massa EW och stickningar/ nypningar samt värk som liknar mensvärk till och från. Är ju dock bara på äl+6 så kan ju inte kalla det gravidsymptom :P bara att hoppas på det bästa :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-26 08:18:14 följande:

Nu syndes det tydligare med färg på TL än innan, och inom testtiden. Men otroligt svårt att få med på bild.. Lloyds visade svagt igår så då borde väl TL visa tydligare typ på måndag?

Härligt att det visar tydligare nu!! Håller tummarna så för er :D
Svar på tråden Tempar/Fertility friend