• Erla

Tempar/Fertility friend

Malin 845 skrev 2016-03-20 07:53:32 följande:

Ja jag har ju PCO så kan vara så att äl inte var när jag trodde :/. Borde ju fått mensen i så fall :/

Ja väldigt konstigt :(

Jo... Men precis, du borde isåfall fått mensen. Vi får hoppas på sent plus, för tempen säger ju ändå att du bör ha haft äl.
  • Erla

Idag var min temp lika låg som igår (35,9). Äl idag då kanske? Ska ta ältest i eftermiddag för att se om det bleknat mer sedan igår. Tog ett på kvällen igår som var blekare än det jag tog tidigt på eftermiddagen så det bådar ju gott i alla fall :P stabil och fin kurva denna cykel i jämförelse med de senaste tre kurvorna (Y)

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-20 10:04:03 följande:

Ja mycket möjligt med äl idag :). Hoppas äl testet är blekare så du vet att ägget släppt :). Håller tummarna för dig :)

Tack ^^
  • Erla

Åh vad trött jag blir! Ägglossningstest är nog inget för mig för dessa säger absolut ingenting. Kan ju lika gärna vara vad som helst imorgon för att sedan ändras helt igen. Är det kroppen som inte kan ägglossa eller vad är detta? Köper inte hem fler utan får lita på tempen helt enkelt...
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-20 15:23:30 följande:

Kanske läge att göra som Malin och testa inositol..!? Verkar ju funkat för hennes äl.

Ja, jag har köpt hem ett paket rosenrot till nästa cykel om det inte tar sig denna gången. Funkar inte det får jag testa inositol.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-20 15:29:51 följande:

Hmm undrar om det inte är som för mig att inte kroppen vill ägglossa. Testa inositol!! :)

Ja det ser ju ut som att den velar lite fram och tillbaka. Ska testa rosenrot först och inositol om det inte hjälper.
  • Erla

Tänkte bara uppdatera lite angående mina konstiga äl-test. Fick ytterligare ett svagt idag efter två starka igår. Har fortfarande äl-känningar i vänster äggstock och har haft en släng av PMS under helgen (kan bero på att jag är irriterad över att kroppen velar så förbannat). Tempen gick upp 0,3 grader i morse men så var jag ju också uppe 2:30 inatt för att katterna härjade. Sov ca 3h innan jag vaknade och tog tempen så discardade den för att se hur tempen ser ut i morgon. Struntar i äl-test nu för jag blir bara irriterad över att inte kunna tolka resultaten. 

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-22 08:45:34 följande:

Var de testen du tog positiva igår? Rekommenderar starkt att du försöker med munkpeppar eller rosenrot för att kicka igång äl :).

Nope, inget positivt, men det var det starkaste utslaget hittills. Ska testa rosenrot nästa cykel. Upptäckte i morse att jag egentligen inte kan lita på tempen heller. Batteriet är dåligt och visar tokfel. Sambon som harven normaltemperatur på 37.1 grader hade enligt tempen 36.0. Jo tjena! Allt som kan gå fel har gått fel :P får fixa det inför nästa cykel också.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-22 08:43:07 följande:

Tempen är fortfarande stabil. Hade nästan hoppats på att tempen störtdök ner och mens så man slipper bli besviken..

Vilken väntan du får stå ut med!! Lider med dig samtidigt som jag är glad att du faktiskt haft äl ändå :)
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-22 09:03:57 följande:

Låter vettigt att du bara går på tempen nu! Dock tror jag absolut att du kan lita på dagens temp, ifall den är tagen vanlig tid, även om du bara sovit 3 timmar emellan. Jag sov aldrig mer än 2-3 timmar i streck innan jag tempade och den gav ändå ett adekvat resultat.

Kan du inte lägga upp grafen och testerna?

Så tråkigt att behöva säga att termometern går på lågt batteri och tycks inte kunna mäta korrekt :P kan kanske inte lita på kurvan heller. Lägger upp kurva och test i ett separat inlägg :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend