-
Får hoppas på det :DSymetrical skrev 2016-08-20 14:37:14 följande:Jag tror fortfarande på igårkväll/natten till idag.
-
Jag tror på Äl dag 17. Har märkt att om man anger äggviteflytning så tar FF hänsyn till det och anger man då bara några dagar så kan FF missa och sätta Äl fel. Det hände mig så jag tog bort alla EW och la det som kommentarer istället. Nu vet jag inte om du gjort det, men tänkte bara det kunde vara en orsak att Äl sattes så tidigt.
Bell13 skrev 2016-08-21 11:36:44 följande:Ingen mens i sikte. Äl +19 idag. Kan någon ta sig en titt. Vad tror ni?
-
Nu satte FF ut Äl till fredagen. NC å andra sidan satte Äl till lördagen, så vad ska man tro på? Natten mellan fredag och lördag kanske :D
Om jag inaktiverar tempen på CD 22 så sätter NC också fredagen, men vet inte om jag ska göra det. Behövs ju tydligen inte i FF.. -
Hehe.. jo man borde nog hålla sig till en men som sagt intressant att jämföra. Tänkte ju att dom kunde vara överens och att det då är mer säkert vilken dag äl var, men icke! Ja nu är det bara väntan kvar...SecretlyMe skrev 2016-08-22 08:05:37 följande:Jag personligen skulle hålla mig till en app för att slippa förvirring Men kanske är kul att jämföra vad apparna säger
Skönt att ägglossningen verkar ha dykt upp, mycket jämnare temp nu! :D -
Man bör väl inte byta mitt i en cykel och nära ägglossningen, men så tidigt som CD 5 skulle jag tro inte är nåt problem. Huvudsaken att du sedan använder samma termometer resten av cykeln.happylife skrev 2016-08-22 13:58:28 följande:
Idag fick jag hem min nya termometer från Babyplan, med två decimaler.
Reagerade på två saker,
1. Den mätte jääätteeelääänge och den pep aldrig att den var klar! Trots att den sto stilla på 37.04 över en minut så pep den inte. Står i bruksen att den piper när den stått på sammaa i 16 sekunder..
2. Min Braun temp säger att min temp är 36.8, skiljer ju rätt mycket mellan den och min nya. Hade tänkt använda den nya denn cykel men är det dumt att byta nu, blir grafen konstig kanske?! Är iof bara på CD5...vad tror ni?
-
Tror knappast du missat någon peak. Ibland hoppar tempen väldigt mycket av någon anledning. Störd sömn, annan tidpunkt för temperaturmätning, alkohol osv. Ibland tycker jag dock att den hoppar utan större anledning. Kolla in min hoppiga kurva innan Äl :Phoppitossa skrev 2016-08-23 13:01:52 följande:
Var så glad att jag hade en ovanligt jämn temp men tji fick jag! Vad är det här för hoppande?! Äl-testerna är nästintill blanka, har varit det de senaste dagarna så bör inte ha missat en peak.
-
Jahapp.. Ordentlig dipp. Dippen är "egentligen" ännu större, strax under coverline om jag använder första temperaturen idag. Den togs iof en timme tidigare än normalt, men det brukar inte bli så här stora skillnader ändå. Så antagligen stämmer tempen hyggligt (skiljer 0,09 mellan första och andra)
Första graviditeten hade jag inga såna dippar alls och andra hade jag en på Äl +3, men den var inte alls så nära/under coverline... Annars har alla cykler med sån dipp varit uran graviditet. -
Nä jag vet egentligen att en enstaka dipp så tidigt inte betyder något alls. Men blir ändå lite less att tempen inte kan behaga vara lite jämnare.. Tänk om Äl inte skedde? Att de höga temperaturerna de senaste dagarna är en slump? Suck.. Egentligen borde man nog inte tempa alls, alldeles för lätt att sitta och analysera ihjäl sin graf :phappylife skrev 2016-08-24 08:46:42 följande:Min förra cykel hade jag en sån dipp fast på äl+7 tror jag det var, då var jag gravid, men fick mens. Men det är ju omöjligt att säga varken bu eller bä så tidigt i cykeln
-
Nä vad trist :(Grönablad skrev 2016-08-24 10:18:22 följande:Sjönk ytterligare till under coverline och nu har mensen satt igång. Tråkigt men känner mig ändå inte sådär panikbesviken som de senaste menserna. Kanske beror just på att tempen sjunkit stadigt så jag hunnit vänja mig vid tanken. Bara att blicka framåt mot nästa ÄL :) Hur går det för dig? ÄL snart?
-
Jag har aldrig fortsatt att testa efter första testet visat positivt förut. Men den här månaden gjorde jag det och hade positivt i 3 dagarMila skrev 2016-08-24 13:15:37 följande:
Hur många är det som brukar få positiva äl-tester flera dagar?
Den gången jag blev gravid så var det bara positivt 1 dag. Efter det har det varit positivt 2-3 dagar. Även denna månad. Neg mån, positivt igår vid lunch, neg 3 timmar senare (kan ha varit för jag drack massa vatten) nu är det positivt igen.
Är det bra eller dåligt tro? Ägget lär inte släppt än då tempen är nästan exakt som igår..
Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/