• Zora

Tempar/Fertility friend

eagle87 skrev 2014-11-29 23:12:41 följande:
    Ja... Undra når de ska bli vår tur. Hur lång tid tog de första gången du blev gravid? Va de me samma partner? Lyckades ni tajma äl?
    Dottern har jag tillsammans med samma partner och det tog 0 månader.. Hon var oplanerad och blev till när vi bara hade träffats 3 mån, vi hade inte ens sagt att vi var tillsammans utan när hon plötsligt var där i magen så bestämde vi oss för att köra. Ringde mamma och berättade att vi var tillsammans och i nästa andetag sa jag att hon skulle bli mormor. Hon blev lite chockad men glad

Vi skyddade oss (jag använde Lady-Comp p-dator och vi kompletterade med kondom) och var väldigt noga med att använda kondom när det var gula och röda dagar, eftersom förhållandet var så nytt, och jag kan för mitt liv inte fatta hur det gick till! Innan dess hade jag använt samma preventivmetod i 6 år och aldrig blivit gravid så jag blev lite chockad.

Av någon anledning trodde jag att det skulle ta kanske max 3 försök den här gången, men nu är vi på 7:e.

Hur länge var det ni hade försökt?
  • Zora

Då var Äl över! Får se vilken dag FF sätter som Äl dag, borde bli 28:e el. 29:e. Vi har iallafall gjort vårt bästa så nu är det bara att vänta..

• Zora
    Snobi skrev 2014-11-30 08:13:33 följande:
    Spännande! Jag gissar på 28 med tanke på äl-testet. Eller brukar du få positivt tre dar innan?
    Äl brukar faktiskt sättas samma dag som det positiva Äl testet (konstigt nog) en gång sattes det två dagar efter pos Äl test.
  • Zora
    eagle87 skrev 2014-11-30 13:26:43 följande:
    Hur gammal e din dotter? Ja kroppen är ett mysterium. Hoppas de tar sig denna gång !!!

Vi har haft oskyddat Sex från okt 2013 men försökt aktivt från april. Sen vi började förSöka aktivt har vi tajmat in 4 ägglossningar, har lite oregelbunden mens :(
    Okej, jobbigt med oregelbunden mens

Dottern är lite drygt 1,5 år. Ja det hade varit roligt om hon fick syskon ganska snart, men man kan ju tydligen inte bestämma när barn behagar dyka upp. Retfullt bara att när vi inte ville att jag skulle bli gravid så blev jag det och nu när vi vill så blir det inget..
  • Zora

Jaha??? Nu har Äl satts ut. Ska man verkligen tro på det här? Hittills har det iof alltid stämt. Mensen har kommit 14 dagar efter när FF satte Äl, men jag tycker ändå det känns lite konstigt att den sattes där den sattes nu.. Så vad tror ni?

• Zora
    Snobi skrev 2014-12-01 07:02:16 följande:
    Verkligen inte en dag som jag skulle ha gissat på, men FF är ju experten. smile1.gif Blir intressant att få facit när mensen (inte!!) kommer!
    Ja jag var också helt säker på att Äl skulle sättas till 28 el 29 så det är lite knepigt.. Men jag får väl räkna med att Bim, enl. Vad FF satt nu, kanske inte är helt korrekt utan jag får väl vänta 2-3 dagar extra innan jag börjar hoppas
  • Zora

Om jag tar bort det positiva Äl testet så flyttas Äl till den 28:e (fast streckad linje). Konstigt.

• Zora
    Brennda skrev 2014-12-01 19:36:48 följande:

Så var det för mig med förra cykeln. Jag valde att ta bort det positiva äl-testet då jag tänkte att ägget kanske lossat några dagar senare. Men jag vet inte, man kanske ska lita mer på äl-test än tempen?

Jasså, så du hade samma.. Jag litar nog egentligen mer på tempen faktiskt. Ett pos äl test är väl ingen garanti för att ett ägg verkligen släpper. Är väl bara att vänta och se.
  • Zora
    AnnC skrev 2014-12-02 06:03:47 följande:

Här dippas det. Tog tempen 30 min för tidigt... Hatar när man vaknar för tidigt o inte kan somna om! phpCyd8vO28787.jpg

Har tempen gått upp igen?
  • Zora

Så här ser dagens kurva ut. Äl verkar vara helt spikad till den 26:e men jag tror ändå att den skedde någon dag senare.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend