• Zora

Tempar/Fertility friend

Dagens kurva. Det närmar sig Bim...

• Zora
    Bella06 skrev 2014-12-10 07:52:07 följande:
    Ser bra ut!

Spännande värre..

När tänker du testa?! smile1.gif
    Jo det ser ju bra ut, men jag har haft kurvor förr som sett ut ungefär så här och som sedan har dippat samma dag el dagen efter mensen kommit... Så inga jätteförhoppningar här ännu.

Kommer nog inte testa förrän efter Bim.
  • Zora

Godmorgon! Jag som inte skulle testa förrän efter Bim tog ett test imorse på Äl +13 och det är positivt!!!! Jag är så skakis

• Zora

Tack snälla ni!!! Hoppas verkligen det blir fler plus i tråden snart! Håller alla tummar

• Zora
    eagle87 skrev 2014-12-11 14:04:02 följande:

Grattis Zora :))))

Tack!
  • Zora
    SecretlyMe skrev 2015-03-08 08:07:13 följande:

phpos7pKK36665.jpg

Jag behöver lite hjälp att analysera min kurva..

1. Varför vill inte FF sätta ut äl? Jag är dock rätt säker på dag 19 (21/).

2. Varför kommer inte mensen? Tempen störtdök igårmorse, men nu börjar den stiga igen. Vad KAN detta bero på om man utesluter graviditet?

3. Är det någon som haft en liknande kurva och varit gravid?

Ringarna är ofärgade då jag tempar mellan 5-7 på morgonen.

Snälla hjälp? :(

Hej!

Är inte aktiv här i tråden längre (eftersom jag är gravid) men har tidigare tempat mycket.

Ska försöka mig på ett svar.

1. Att din Äl inte sätts ut beror högst troligt på att du har för få temperaturer. Det räcker inte med någon enstaka innan förmodad Äl, även om man tempar hela tiden efteråt. FF behöver även de tidigare temperaturerna för att kunna analysera kurvan.

2. Eftersom du inte riktigt vet hur tempen låg innan Äl så kan du inte utläsa så mycket av tempen efter. Tempen kan nämligen hoppa en hel del även efter Äl, oavsett om man är gravid eller inte, men ska ligga högre än innan äl. Enstaka lägre temperaturer är alltså helt normalt lika väl som att tempen kan stiga igen. Dessutom blir dina temperaturer osäkra iom att du tempar på olika tider och det betyder ju att det kan diffa en del. En låg temp skulle ju i princip då kunna vara några tiondelar högre egentligen, och då skulle inte den lilla dippen synas.

3. Jag har varit gravid 2ggr och då har tempen hållit sig uppe. Nu är det ju svårt att säga om din dippat jättemycket eftersom du har för få tidigare temperaturer, eller om den fortfarande är hög jämfört med innan.

Håller tummarna att det är en bebis på G
  • Zora

Tänkte att jag kan lägga in mina "gravidkurvor" om någon är intresserad av att se hur det sett ut för mig.

Första kurvan är från min första graviditet.

• Zora

Som jämförelse lägger jag in en där jag inte var gravid. Här kan man ganska tydligt se att det inte går att utläsa om man är gravid tidigare än efter beräknad mens egentligen. Här höll sig tempen hög för att sedan störtdyka (såklart får man ju ändå förhoppningar när den håller sig hög länge)

Jag skulle säga att om tempen är fortsatt hög 15-16 dagar efter bekräftad Äl (FF satt ut och gärna i kombination med Äl test eller andra säkra tecken) så är man troligtvis gravid, om man normalt har en luthealfas på 14-15 dagar. Är den längre måste man lägga på några dagar.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend