• Erla

Tempar/Fertility friend

Symetrical skrev 2015-08-20 20:27:49 följande:

Gick inte din temp ner lite idag..? Isf kan det i bästa fall vara en nidis.

Jo, den gick ner från 36,8 till 36,7, men jag tog tempen lite över en timma innan jag brukar så vet inte vad det säger egentligen. Kan ju hoppas på nidblödning :)
  • Erla
    Iskristall skrev 2015-08-20 21:26:10 följande:

Du får fråga. Ja första barnet. Jag har pco, fast alla prover vi gjort på vår utredning både på mig och sambon var utan anmärkning. Så vad som gör att det inte blir nåt, vet vi i dagsläget inte Mina cykler har blivit mer och mer regelbundna med stigande ålder som det verkar och jag har fått bekräftat att jag har äl med blodprov.

Så i vinter blir det ivf om det inte allt förmodan skulle ta sig innan.

Nej inte mens Erla! Håller tummarna att den håller sig borta och att det är en nidis då!

Jisses! Och jag som tycker att ett år har varit jobbigt! Har bara läst lite lätt om pco, men tråkigt att det ska vara så struligt :( vi får hålla tummarna för att det tar sig snart eller att ivf går som planerat om inte annat!
  • Erla
    Iskristall skrev 2015-08-20 22:01:35 följande:

Vi har inte kunnat pricka in äl varje månad under dessa år samt att när jag började tempa där för två år sen så var det för att få koll på mina cykler och min kropp. Då hade inte bebisverkstaden startat. Jag skulle börja på akupunktur och hon ville att jag skulle tempa och skriva ner mina tempar. Akupunkturen ville jag testa för att få ordning på mina oregelbundna cykler pga pcon, så startade min resa i tempandes värld!

Nä ibland känns det bara omöjligt att pricka rätt mellan alla oregelbundna cykler, men jag hoppas ju på att jag i alla fall fortsätter att ha äl så man har en chans. Det var mest därför jag började tempa, för att se om det fanns något hopp även här :P

Hur tycker du akupunktur funkar? Låter intressant :)
  • Erla
    Iskristall skrev 2015-08-21 06:48:22 följande:

Tror absolut det finns hopp!

Jag kommer knappt ihåg hur det gick med akupunkturen, var så länge sen. Gav det aldrig den tid som behövs tror jag. Men det var skönt rent kroppsligt och mentalt! Det tar ju både tid och pengar i från en Men jag är sugen att försöka igen, speciellt när man läst att det kan vara bra komplement till ivf!

Åh väntar med spänning Allex!!!

Jaha. Jag hade ingen aning faktiskt. Kan ju vara bra att ha i åtanke ju :)
  • Erla
    Allex skrev 2015-08-21 07:09:43 följande:

Sådärja...mensen kom nu tidigt på morgonen.

Sparar testerna till nästa gång.

Nej vad tråkigt Allex!
  • Erla

Idag skönk tempen till 36,4 och mensen kom nu på morgonen. Bara att försöka igen.

• Erla

Började ju tempa förra månaden och fortsatte denna också. Blir nu dock ännu mer förvirrad än sist! FF har satt ut ägglossning på DC20 trots att jag inte upptäckt något älsekret än :S tempstegringen är knappt märkbar och stämmer detta så har jag min kortaste cykel någonsin! 29 dagar vilket jag aldrig varit i närheten av förut. Det har alltid varit mellan 35 och 50 dagar.

• Erla

Kan ju även tillägga att mina bröst varit ömma sedan ett par dagar tillbaka, men troligen ingen bebbe då vi inte sexade något runt de dagar då FF satt som fertila dagar.

• Erla
    SecretlyMe skrev 2015-09-17 19:02:22 följande:
    Jag skulle hålla med om att äl dag 17 låter mer troligt, och att medeltemperaturen borde ligga på 36.5..
    Allex skrev 2015-09-17 18:54:03 följande:
    Hmmm....inte helt lätt att tyda. Känns mer att äl var på cd17 eller cd19..... Men svårt att säga med 100%.

Vad tror andra?

Jo och det är ännu mindre lätt att tyda på grund av att jag inte upplevt att jag haft något fertilt sekret. Har sällan känningar runt ägglossning och när mens är på g är det i princip bara ömma bröst som avslöjar det. Mens skulle alltså kunna vara på g nu i och med att brösten ömmat ordentligt sedan tre dagar tillbaka...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend