• AnnC

Tempar/Fertility friend

Supernegativt test idag! Men ingen ens än, säkert pga progesteronet? Äl+12 och innan mina mf var det denna dagen mensen kom. Dagen är Iofs inte slut. Frågan är om jag ska fortsätta med progesteronet eller ek? Har en kvar bara och behöver hämta ut nya isf men känns ju inte som nån idé?

• AnnC
    Irlais skrev 2015-01-12 10:54:03 följande:
    Fortsätt för säkerhets skull tills mensen kommer? Vore ju onödigt att framkalla ngt bara pga att du slutar med progesteron...
    Ja jag får väl hämta ut nya sen. Men är det någon här som vet hur det påverkar mensen? Det är väl inte så den inte kommer alls om man fortsätter med progesteron? Eller ska man sluta typ dag 14 så mensen kommer?
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-01-14 09:39:58 följande:

Hatar min kropp just nu. Här kom mensen... 8 dagar efter ägglossning. Dvs en lutealfas på 7 dagar, inte fan går det att bli gravid då. Är skitsur!

Nej det var inget bra ju Usch vad tråkigt.
    Mamma till Elina 120420, änglamamma till Emmie 140424-140530
  • AnnC
    jevana skrev 2015-01-14 05:24:46 följande:

Hej! Här är en till som tempar, men har gjort det bara ett par månader. Jag har inte tagit mig tid till att läsa bakåt i tråden så mycket men vill ändå gärna fråga er: Hur låg är er temp just efter mens? När sjunker er temp igen när mensen är på gång?

Min temp brukar sjunka samma dag som mensen kommer. Lite olika dock ibland sjunker den jättemycket och ibland bara till eller strax ovanför strecket. Sen kan den hålla sig där några dagar för att sedan gå ner mer, och ibland går det upp lite nån dag för att sedan gå ner igen. och precis innan äl brukar det komma lite större dippar innan äl bekräftas med högre temp igen. Hoppas det inte var ett för rörigt svar hehe  
    Mamma till Elina 120420, änglamamma till Emmie 140424-140530
  • AnnC

Andra mensdagen och tempen är nere på lägre än den brukar dippa före äl. Så har jag aldrig haft innan..

• AnnC
    hondendär345 skrev 2015-01-17 12:09:56 följande:

Dagens;

php58pHw853250.jpg

Kan ju va en kemisk graviditet, men vi får hoppas att urinet bara var mer koncentrerat idag och att det blir starkare om några dagar!
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-17 10:58:11 följande:
    Så tråkigt att mensen kom igen. Men hoppas det bara är någon tillfällig dipp. Själv har jag åt andra hållet, 36.5 och högre har jag fått 3 dagar i rad och brukar aldrig ligga högre än 36.25 innan äl. Har dock sovit betydligt mer dessa dagar än någonsin tidigare :) men det konstiga är att efter typ 5-15 min är tempen nere på normal...hmm
    Ja det är ju konstigt, man blir inte riktigt klok på tempandet ibland
  • AnnC
    Iskristall skrev 2015-01-17 10:38:28 följande:

Nu har FF bekräftat min äl. Så är tydligen på äl +4 idag. Så nu är det bara att börja den stora väntan...

AnnC: Det kan ju vara nåt tillfälligt med att din temp ligger så lågt en dag eller så. Vänta och se hur det artar sig dagarna som kommer.

Irlais: Du hade inte äl tidigare än du trott då?

Ztarduzt: Iom att ni nu vet vad felet är så kan det ju göras nåt åt det så ni kan bli gravida!

Håller tummarna för dig, det är eran tur nu tycker jag!

Ja det är säkert nåt tillfälligt men konstigt bara, är sällan nere på 36.0
  • AnnC
    hondendär345 skrev 2015-01-17 15:44:52 följande:
    Jo det är väl det jag oroar mig över. Fick tydligt plus förra cykeln och sen blev det bara svagare för varje dag följt av sen "mens". Hoppas att det slutar i ett plus denna gång och inte blödning!

Tack för att du svarade!
    Jag har haft likadant de två senaste cyklerna det suger verkligen!! Men jag håller tummarna för dig!!
  • AnnC
    hondendär345 skrev 2015-01-17 16:53:39 följande:

Iskristall och AnnC:

Känns som att jag hittar på ursäkter för mig själv men jag var uppe och kissade+drack i natt några gånger. Kanske är det då, får hoppas!

Ja det är jätte jobbigt, man hinner bli glad för att sen bli besviken och ledsen.

Ja min "mens" blev som en vecka sen båda gångerna och då hade jag plussat digitalt med. Man hinner planera mycket på en vecka! Men kan mycket väl vara att du drack mycket vatten i natt. Jobbigt o vänta för att få svar, det går så långsamt.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend