• eagle87

Tempar/Fertility friend

Reflexen skrev 2015-07-18 15:12:45 följande:
    Tack för grattisarna! smile1.gif Vi har försökt i lite mer än ett år. Fått tre mf, gjort en liten undersökning - inga fel hittade.

Här är min kurva då jag tagit bort två konstiga tempar (svarta prickarna innan äl). Innan jag tog bort dem fick jag inte ens äl utsatt. Nu ser den inte lika hoppig ut, men kolla tillbaka på mina inlägg om ni vill se utan borttagna tempar.

phpDVB9U647317.jpg
    Va tempen annorlunda denna månad?
  • eagle87
    Allex skrev 2015-07-20 11:07:09 följande:

Hmmm.... måste skriva av mig....

Kollade sekretet nu på fm... det var mycket sekret... typ gulvitt.... det är inte ett bra tecken. Det brukar vara så dagarna innan mens... mer sekret och gulvitt. Känns inte helt okej..... :-/

Tur jag ska iväg på lite grejjer idag och sen ska jag träna ikväll - så tiden går fortare.

Åh tråkigt. Hatar tiden mellan äl O bim. Speciellt när man upptäcker sina vanliga mens på g tecken. Jag får alltid äl flytningar 1-2 dagar innan mens. O en annan sjuk grej är att min rumpa alltid börjar klia sjukt mkt typ på äl+10-11. Alltid gjort läst att de kan höra ihop med när östrogen går ner, de kliar också alltid dagen efter äl.
  • eagle87

Nu är äl över. Bim runt den 16 aug. Kommer inte tempa efter att jag fått mina 3 höga. Blir bara stressad O ledsen.

• eagle87

Äl+8 O känner mina vanliga pms symptom. Så ännu ett misslyckat försök. Ja orkar verkligen inte försöka mer. Vet inte hur jag ska orka de här. Varför måste de vara så svårt? Varför kan alla andra?

• eagle87
    Allex skrev 2015-08-11 09:34:47 följande:
    Ja, det är en fråga jag ställer mig, varför måste det vara så svårt!? Ioförsig så har jag antagligen oddsen emot mig eftersom jag är 41.... men.... 

Jag försöker ialla fall... och det är svårt att komma över all hopp som man har varje månad som bara krasar. Men man måste vara stark, eller måste och måste, man har ju inget val liksom. Allt hänger på hur mycket man vill det. Vill man så orkar man även om det är tungt. Du är stark eagle87 - du fixar det - eller hur smile1.gif En viktig sak är att prata om det, så att man inte sitter med alla tankar själv. Det är därför du ska skriva av dig här. UT med det!

Men ge inte upp än, även om du känner dina vanliga pmssymptom. PMS symptom kan ju vara andra symptom - kom ihåg det.

Var stark! Du fixar det {#emotions_dlg.flower}
    Åh va fint svar.
    Är de här andra barnet?

De känns som man lär känna sin kropp såväl att man vet när allt är som vanligt liksom.

Låg hård tapp, pms humör, molvärk, etc.

Ja önskar bara att om man visste varför de inte tar sig. 8 försök kvar till ivf. Känns som en evighet.

Min man syster son fyller 1 första sept. Tror jag berättar tidigare att han ställde in våran Turkiet resa för att kunna delta på födelsedagen. Jag har redan så sjukt ångest. Vi försökte när hon blev gravid O nu fyller han 1 O vi har inhe kommit nånstans. O se min man me honom hela dagen. Höra hennes kommentarer O va helt utfryst hela dagen. Vet inte vad jag ska göra.
  • eagle87
    Allex skrev 2015-08-11 12:00:55 följande:
    Mmm.. min bror o hans fru blev gravid och har nu fått barnet, min kollega blev gravid och har fått barnet, en kompis blev gravid och har nu fått barnet, min syster är gravid, en annan kollega är gravid... och vi.. nej.. inte gravida! Allt detta på 14 månader! 

8 försök kvar till ivf skriver du. Men se det så här, du har ialla fall en siffra, något att hänga dig upp på. Måååånga chanser kvar och skulle det inte inträffa så får ni ju hjälp iomed ivf. Det är ju "bara" att dundra på! 

Var stolt "mot" din mans familj och syster. Ni kämpar på - det är så starkt i sig. Hon kom ju undan lätt... skulle hon ha kunnat kämpa som ni gör? Var stolt i att du (ni) kämpar. Sträck på dig! Hon kan komma med hennes kommentarer... men.. det är ju du som är den starka, det är ju du som kämpar!

{#emotions_dlg.flower}
    Ja du har så rätt.

Vet du vad, de tog henne faktiskt 7 år O bli gravid, så de därför jag förvänta mig mer förståelse.

Du är alltid så positiv och rolig. Hur känner du angående eran resa? Hade du barn från innan?
  • eagle87
    pugsnotdrugs skrev 2015-08-13 08:14:51 följande:
    Prövade det i två månader. Nu har ekonomin varit tight då jag startat eget så har inte velat betala priserna för krämen. Tänker lite så att andra blir ju gravida utan:P men nu börjar det bli tungt.. Om jag räknat rätt så har vi försökt i 2 år nu i september.
    Åh va tråkigt :( hoppades så för dig. :(

I know the feeling. Vi började me oskyddat sex oktober 2013. De helt sjukt eller hur.
  • eagle87
    HJohannesson skrev 2015-08-13 21:26:42 följande:

Hej alla! Ni verkar ju alla vara experter inom området med att tempa så kanske någon av er kan hjälpa mig?

Jag tempar inte regelbundet. Men jag är ofta sjuk så jag vet att min normala Temp ligget på ca 36.3-36.5. Jag kan ibland känna det som om jag har feber vid 36.7.

Vi har försökt få barn lååång tid 30 försök + . Jag har väldigt kraftig ägglossning denna månad och har haft känningar hela tiden efteråt. Är bara på äl+5.

Jag griper efter halmstrån, såklart. Lite desperata blir väl tankarna efter några år. Jag tog tempen i morse 37.4, utan att jag kände mig minsta varm. Jag brukar vara döende när jag har så hög Temp. Har ngn av er varit med om samma ? Kan tempen höjas så mycket utan att man är gravid ? (Är inte sjuk, har precis avslutat en antiobiotikakur)

Tack på förhand
    (Detta är sista försöket innan ivf påbörjas, hoppet är det sista som lämnar en)

Hoppas för dig. Vilken känsla att plussa sista försöket innan ivf. Håll oss uppdaterade.
  • eagle87
    Iskristall skrev 2015-08-14 07:48:17 följande:

Tack tjejer för pepp!

Hinner inte skriva mycket nu, men lycka till alla så länge! smile1.gif

Hopppas!!!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend