Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

Bebis sommar 2014 :) följas åt.?? :)

Bf i mitten av juni här! Bor i Stockholms län och är 29 år. Första barnet :)

• Juronjaure
    Spionen skrev 2013-12-18 22:10:28 följande:

Va kul! Är du lika pirrig som jag över första barnet? :)
    Jag bor i Uppsala län!
    Ohja!!! Vart i Uppsala län bor du? Jag bor i Rimbo, så uppsala län är rätt nära ;)

Hur mår ni då, så här långt?
  • Juronjaure
    Spionen skrev 2013-12-19 19:48:49 följande:

Oooh Rimbo, va kul! Pappa bodde på Väddö förut, så Rimbo har jag varit i massa gånger :) Älskar naturen ute i Roslagen! Jag bor mitt i Uppsala :)
    Mår helt okej, har klarat mig från illamåendet. Däremot har jag ont i brösten och de växer som fan... Måste köpa nya bh:ar nu! Lite drygt, men sambon älskar det, haha! Hur mår du?
    Vi funderar på att flytta till Uppsala, älskar den stan! Men Rimbo är helt okej också :) Nära min familj, sambons familj, pendlingsavstånd till Sthlm, Uppsala, Norrtälje... Bra när man söker jobb!

Jag mådde illa v. 10, 11, 12, 13...typ. Nu(v.15)  mår jag illa efter middagen ibland, men det kan jag stå ut med! Är glad så länge jag slipper foglossning och sånt! Tuttarna ja...:) Min sambo är också nöjd... De gör inte så ont heller, det har gått över. Men vad mycket konstigheter kroppen hittar på... Saker sam brukar lukta gott gör en spyfärdig, och sånt som brukar smaka okej smakar jättegott :)
  • Juronjaure
    Spionen skrev 2013-12-19 22:41:33 följande:
    Uppsala är toppen! Kommer härifrån men testade att bo i Sthlm i 6 år... Det gör jag inte om, haha! Uppsala är mycket bättre, men närheten till Sthlm är toppen, precis som du skriver! Kanon när man söker jobb :)
    Haha, det där med lukterna känner jag igen! Jag får kväljningar av steklukt, typ när man steker korv eller ägg... Usch! Och jag har fått världens cravings efter mandariner!
    Jag åt mandariner hela tiden för några veckor sedan, nu har jag gått över till äpplen :)

Jag har bott i Luthagen ett tag när jag pluggade, men det blev bara ett år. Stockholm skulle inte vi ha nåt emot att bo i, finns många fina stadsdelar där också. Söder till exempel!!! Ett sånt där litet trähus för massa miljoner kronor ;) Men det kan man nog glömma :P Tror det slutar med ett hus nånstans i Roslagen, är väldigt hus-sugen just nu!

Ägg-os gillar inte jag heller! Men värst är doftljus och tvålar och sånt... huh!
  • Juronjaure
    rallymamman skrev 2014-01-09 09:51:13 följande:
    Juronjaure

hejsan på dej  Glad  va kul att vi e några tjejjor som ska ha ungefär samtidigt...spännande.. :)

såg att jag verkat missa massa hära,hehe hoppas de är ok om jag bara hoppar in nu hihi
    Ha varit full rulle som vanligt nu över jul å nyår....men nu kan jag skriva litte mer Glad
    Så..första barnet..kul :)  va det planerat..??  ska du/ni kolla kön..?
    Haha, glömmer du bort din egen tråd? ;)

Ja, det är spännande med första barnet, men man undrar vad sjutton man har gett sig in i?! Särskilt när man umgåtts med syrrans tre vildingar över jul och nyår....;) Planerat är barnet i alla högsta grad. Har försökt sedan maj 2012. Fick två tidiga mf med fem månaders mellanrum, gjorde utredning när det gått 1,5 år, men när vi fick svaret på testerna (allt okej!) hade vi redan fått ett tredje plus! Är såklart toknojig att nåt ska gå fel, men är i v.18 nu och har ultraljud nästa vecka, så HOPPAS att allt är lugnt!!! Vi ska inte kolla kön, killen vill bli överraskad när den kommer...

Vilken vecka är du i nu?
  • Juronjaure
    rallymamman skrev 2014-01-09 11:04:16 följande:
    ja jag tro de förlåt Glad  hehe..ska jag va helt ärlig så är jag inte så hajj på denna sida än..hehe så ha inte riktigt koll på vikka trådar som är mina och inte..?
    och med mitt guldfiskminne å hehe ....Tungan ute

Men du STORT GRATTIS till er :) jag vet inte hur det är att vänta såå länge ..?  men jag vet hur hemskt det va att få mens varje gång i några månader i streck ,hur ledsen man vart..
    så kan förstå lite grann ,de jag kände gånger tusen typ..
    så verkligen kul att de nu äntligen blev bebis Gladdå har du ju gått halva tiden snart ,,gud så skönt nu vart ja sotis jag är bara i vecka 12(11+4tro jag?)

Jag lovar att du har gett dej in på nåt helt fantastiskt :)  man är nog aldrig riktigt redo för barn tror jag..?
    med mitt första,som jag blev gravid med efter 3 månader ihop med killen(23år) så funderade jag väldigt mkt vad har jag gett mej in på..?
    men det är verkligen när man fått barn som livet börjar på riktigt ,och man funderar -vad fasen gjorde vi innan man fick barn..?
    varenda gång vi haft barnvakt och själva hemma,så blir de som sjukt tomt och tråkigt och man vill bara ha hem sitt barn Glad

Jag undrar mest hur vi ska klara av sömnbristen och att inte kunna vara så spontana som vi är nu. Fast vi tror att man kan göra det mesta med småbarn också, kanske lite svårare att gå på bio och teater, dock ;)
    Apropå att livet börjar på allvar när man får barn så har jag fått höra kommentaren "Jaha, då är livet slut nu då!" ett par gånger. Sånt gör mig lite irriterad. För jag känner precis som du, att barn är liksom poängen med allt, grädden på moset och livets höjdpunkt :) Mitt liv är inte det minsta slut ännu!

Jag tycker att senaste veckorna har gått jättefort! (Kanske tack vare julen?) Tiden innan v.13 var nojig och seg, men nu rusar det på! Innan man vet ordet av är det väl dags att föda...?! Måste hinna köpa massa grejer och möblera om... En sak i taget... 

Grattis till er bebis också :)
  • Juronjaure

Nja, rallymamman, det är inte många som ska ha barn häromkring. Har iofs en kusin som ska ha, men vi ses inte sådär jätteofta. Annars är det lugnt. Det var en babyboom för något/ett par år sedan när ALLA fick barn, så nu är det lugnt. Bara jag och kusinen. Tycker det känns bra att vara nästan ensam om att föda i år :) Slipper gärna småprata graviditetskrämpor så fort jag möter folk ;) 

• Juronjaure
    ethornberg skrev 2014-04-04 12:44:54 följande:

Hej, vill bara höra eftersom jag nyss har flyttat till Rimbo & troligast stannar här ett tag vart man kan hitta de bästa bebisaktiviteter. Jag väntar min första i början av Juli och har ingen koll på detta ställe riktigt ännu och mina kompisar bor inne i stockholm men jag vill gärna slippa åka ända dit med en liten, har hört att babysim ska vara bättre  i rimbo än i norrtälje iaf :)
    Nejmen vad kul! Välkommen hit :) Har ingen koll på bebisaktiviteter faktiskt, har ju ingen bebis ännu, men babysim är säkert bra :) Annars vet jag inte... Men det finns väl öppna förskolan och "kyrkis" (sv. kyrkans verksamhet) också. Vet inte hur mycket glädje bebisarna har av det, men det är ju kul att träffa andra småbarnsföräldrar att tjattra med i alla fall :)

Hur går det för alla andra här? Känns som att tråden blev lite bortglömd :) Otroligt var fort (och långsamt...) tiden går... Är i v. 30 och jobbar heltid och är SÅ OTÅLIG nu, vill att det ska vara juni...NUUUU!!!!! Fysiskt helt okej, lite ont i bäckenet och ryggen efter att ha burit på gråtande barn på jobbet (måste sluta med det...) Hur mår ni andra?
Svar på tråden Bebis sommar 2014 :) följas åt.?? :)