• Ocdmänniska

Pojkvännen vill ha barn - inte jag.

Folk ändras och han hoppas väl att du ska göra det med. Men vill du inte ha barn så är det bara att avsluta förhållandet. Var i en liknande sist, min sambo trodde väl att han kunde tänka sig utan eftersom jag var tydlig att jag inte ville ha, men sen kom längtan för honom, och vi hamnade i en stilla stånd där jag fick välja honom och barn eller lämna. Efter ett par månader tänke tid så valde jag honom och barn. Men vill inte du så lämna för bådas skull 

• Ocdmänniska
    MariBjörk skrev 2023-03-16 14:01:48 följande:

Ok tack. Jag hör vad du säger. Men för mig är det viktigt att få veta att han stannar med mig för min skull. Det test han vill att jag ska göra är för mig inte bara för att ta reda på om jag är fertil eller inte utan innebär om jag får behålla honom eller inte. jag visste inte att denna fråga var så viktig för mig för mitt förra förhållande som varade i 21 år så var min man tydlig med att oavsett barn eller ej så var det mig han ville leva med. Men det kan inte den man jag dejtar nu ens säga. Han vill ha mig nu och medans det fortfarande finns en chans att en läkare skulle säga att jag kan bli gravid. Men varför ska jag ens genomgå den processen om han inte kan ge mig tilliten att han inte överger mig om jag inte kan. Han vill att jag ska möta honom hela vägen men han kan inte ens ta ett steg mot mig?

Ja herregud det förstår jag tycker inte att du borde fortsätta vara med honom om det är att han prioriterar barn framför dig så (om du inte kan få) jag frågade min nu fästman samma sak!, vad händer om jag inte kan få barn? Om han kommer mig då. För jag kände precis som dig att jag ville ju att han skulle vara med mig för mig självklart. I mitt fall fick jag ett svar, hade jag inte fått det så tänker jag i ärlighetensnamn att det är ett lite svar i säg. Och att det är ett ja . Så tolkar jag det tyvärr.
Svar på tråden Pojkvännen vill ha barn - inte jag.