Inlägg från: Matilda03 |Visa alla inlägg
  • Matilda03

kan fanimej inte sluta äta.

Känner igen mig i detta även om jag kan äta även på dagarna, har haft ätstörningar av olika typer länge. Men det har varit bra i flera år men sen för cirka 2 år sen blev det jobbigt igen o jag har hetsätit ofta. Nu mår jag lite bättre för jag har börjat plugga men jag har ändå den här ätstörningen fortfarande o det känns skitjobbigt. Som ett ok på axlarna...

• Matilda03
    Anonym (villintemer) skrev 2013-12-12 23:19:00 följande:
    Lider av samma problem. Största delen av tiden går det bra, när jag äter och dricker regelbundet och rätt så är det inga problem. Men så får jag i mig nåt jag inte borde, är ensam (det måste jag vara!) och har tråkigt så sätts bollen i rullning. En liten macka kan jag väl ta...en pirog vore ju gott...äsch, två vill jag nog ha, eller varför inte tre...mm chokladbollar, sjukt gott....åh vi hade visst glass i frysen...osvosv tills magen håller på exploderar. Är normalviktig men pendlar 5 kg upp och ner hela tiden...drar ner på matintaget mellan mina hetsätningsperioder så jag inte ska bli tjock...sen hetsäter jag typ varje kväll i 2 veckor, äter bra i 4 och så håller jag på. ASJOBBIGT!
    Känner igen mig! Som du säger så tror jag att jag kan ta en knäckemacka bara för att jag är lite mer hungrig men jag borde ha lärt mig att det nästan alltid leder till att jag äter tills jag är proppmätt... Känns skitjobbigt,  bl a för det att man sen vill äta nyttigt påverkar socialt, jag vill inte delta på fester, släktträffar etc... 
  • Matilda03

Jag tycker det är så onödigt att skriva "köp hem frukt!", ja det fattar jag väl att det är bättre att äta för mycket frukt än mackor eller godis. Jag är inte dum i huvet bara för att jag har en ätstörning, jag har en sjukdom, det handlar inte bara om självdisciplin. För övrigt så bor jag med en annan person och han kanske vill att det ska finnas bröd hemma, ska man bara ha frukt hemma då eller!!??

• Matilda03
    Anonym (tristessätning?) skrev 2013-12-19 23:17:19 följande:
    Jag har aldrig påstått att någon här skulle vara dum i huvudet. Jag lider själv av detta, och det hade du sett om du läst mina inlägg. Jag gav ett tips. Nu bor jag också med en annan person, och vi har ett välfyllt skafferi, kyl och frys. Men jag kan sträcka mig efter en frukt istället för en chokladkaka eller macka ibland. Ibland har jag kraften nog att göra det, och då är jag glad att jag kommit på att köpa hem frukt.

Ja, jag ber om ursäkt att jag lät så upprörd. Det är klart att det är bra att ha mycket nyttig mat o frukt hemma.
Svar på tråden kan fanimej inte sluta äta.