Anonym (villintemer) skrev 2013-12-12 23:19:00 följande:
Lider av samma problem. Största delen av tiden går det bra, när jag äter och dricker regelbundet och rätt så är det inga problem. Men så får jag i mig nåt jag inte borde, är ensam (det måste jag vara!) och har tråkigt så sätts bollen i rullning. En liten macka kan jag väl ta...en pirog vore ju gott...äsch, två vill jag nog ha, eller varför inte tre...mm chokladbollar, sjukt gott....åh vi hade visst glass i frysen...osvosv tills magen håller på exploderar. Är normalviktig men pendlar 5 kg upp och ner hela tiden...drar ner på matintaget mellan mina hetsätningsperioder så jag inte ska bli tjock...sen hetsäter jag typ varje kväll i 2 veckor, äter bra i 4 och så håller jag på. ASJOBBIGT!
Känner igen mig! Som du säger så tror jag att jag kan ta en knäckemacka bara för att jag är lite mer hungrig men jag borde ha lärt mig att det nästan alltid leder till att jag äter tills jag är proppmätt... Känns skitjobbigt, bl a för det att man sen vill äta nyttigt påverkar socialt, jag vill inte delta på fester, släktträffar etc...