Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

kan fanimej inte sluta äta.

I kväll har jag hunnit sätta i mig middag, en halv liter glass, två skålar yoghurt med flingor, två apelsiner och en halv påse halstabletter. Det är helt galet.

Jag har alltid haft svårt att lita bli att äta om kvällarna, men kunde då hålla mig till ett par mackor ELLER glass. Nu går jag ut i köket varje halvtimme för att hämta något att äta. Detta är äckligt, men jag kan helt inte låta bli. Madness. Förr var det socker och/eller fett jag ville ha, nu hetsäter jag knäckebröd och soyghurt...

Någon? Något?

• Svar på tråden kan fanimej inte sluta äta.
  • Anonym (Anna)

Nog är jag uttråkad allt, jag har kommit till en punkt då jag inte kan förmå mig att göra någonting om kvällarna. Tristessen kommer när barnet mitt somnat och alla sysslor är gjorda. Dagtid har jag en ytterst bra kosthållning.

Det är lite utav en chock att jag äter sådana kopiösa mängder. Utan att känna mig proppmätt. Har som sagt alltid haft problem med småätning om kvällarna, men nu är det löjligt. Det har tom hänt att jag haft i mig all frukostmat. Vansinne.

• Anonym (Anna)

Tack för råd.

Jag äter vid teven nu för tiden. Fram tills för en månad sedan hade jag mat som sällskap, nu känns det mer som att jag tittar på teve för att kunna äta obehindrat. Innan satt jag och läste eller pysslade typ, men sådana aktiviteter hindrar matintaget (inser jag nu när jag tänker på det).

Shit. Jag är nog död inombords.

Får ringa VC. Om jag inte kan fixa det själv (Jag brukar kunna fixa det själv, men denna perioden har varit oändligt lång).

• Anonym (Anna)
    Anonym (tristessätning?) skrev 2013-12-11 17:07:32 följande:
    Köp hem mkt frukt och grönt, att hetsäta clementiner är inte lika illa som att hetsäta mackor. Äter du regelbundet?

Jag har normalt en god kosthållning. Äter bra frukost, lunch och middag.

Det är hetsätningen i sig som jag tycker är läskig. Oavsett vad det är jag slänger i mig. Det nästan maniska ätandet utan mättnad. Usch. Det syns inte på vågen nämnvärt ännu. Ännu. Två kilo på en månader blir väldigt många kilo om tre månader.

Normalviktig.
Svar på tråden kan fanimej inte sluta äta.