Inlägg från: Anonym (tristessätning?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tristessätning?)

kan fanimej inte sluta äta.

Äter du för att du är uttråkad? För det gör nämligen jag.

Köp hem mkt frukt och grönt, att hetsäta clementiner är inte lika illa som att hetsäta mackor. Äter du regelbundet?

Anonym (jag med) skrev 2013-12-11 17:11:43 följande:
    Jag är precis likadan!!! Så fort ingen ser... Har till och med gått så långt att jag blivit skickad till överviktsmottagningen. Det finns inget stopp!?
    Någon kanske borde fixa en tråd eller grupp där vi alla stöttar varandra... Det här är ju ett vanligt problem.
    Anonym (jag med) skrev 2013-12-11 17:31:19 följande:

Vi kan väl börja här?

Hur blev du skickad till överviktsmottagningen? jag vill också få en remiss dit, men här måste man ha ett bmi på över 40, jag ligger väl på runt 35.
    Matilda03 skrev 2013-12-18 12:27:50 följande:
    Jag tycker det är så onödigt att skriva "köp hem frukt!", ja det fattar jag väl att det är bättre att äta för mycket frukt än mackor eller godis. Jag är inte dum i huvet bara för att jag har en ätstörning, jag har en sjukdom, det handlar inte bara om självdisciplin. För övrigt så bor jag med en annan person och han kanske vill att det ska finnas bröd hemma, ska man bara ha frukt hemma då eller!!??
    Jag har aldrig påstått att någon här skulle vara dum i huvudet. Jag lider själv av detta, och det hade du sett om du läst mina inlägg. Jag gav ett tips. Nu bor jag också med en annan person, och vi har ett välfyllt skafferi, kyl och frys. Men jag kan sträcka mig efter en frukt istället för en chokladkaka eller macka ibland. Ibland har jag kraften nog att göra det, och då är jag glad att jag kommit på att köpa hem frukt.
Svar på tråden kan fanimej inte sluta äta.