Frukost
Havregrynsgröt. Antingen ''plain'' dvs med bara havregryn & vatten (samt lite salt & socker/sötning för att det ska smaka någonting alls). Gröten går att toppa med allt möjligt, jordnötssmör/mandelsmör/hasselnötssmör, keso, frysta bär, färska bär, nötter, frön, banan, rivet äpple, äppelmos, kanel, sylt mm. För lite variation kan man ha i antingen lite vaniljsocker/vaniljpulver eller 2msk kakao = chokladgröt. Man kan också göra overnight oats - då blandar du havregryn med kvarg/yoghurt samt mjölk i en burk eller skål, smaksätt med tex vaniljpulver. Låt stå i kylen över natten. det är jääättegott!
Smoothies på bär & frukter, valfri slags mjölk, kokosolja ja, det mesta. Gröna smoothies är väldigt gott också. De brukar innehålla allt ifrån spenat, banan, mango, ananas till avokado, kokosolja, kokosmjölk/vanlig mjölk & för vissa (tex mig) spirulinapulver.. Finns även en jäääättegod LCHF -smoothie som jag äter då & då. Jag går inte efter LCHF (uppenbart i mina tips) men älskar den. Den är gjord på apelsin, jordgubbar, mandlar & grädde. Mixar allt väldigt slätt & bam.
Äter du bröd kan du variera det extremt mycket så där skippar jag detaljerna hehe =) Annars äggröra, omelett, kokta ägg, yoghurt med müsli eller frukt/bär..
Nu kommer jag inte på så mycket mer haha :)