• Sereena

MA i v.9, hur är rutinerna på Göteborg?

Hej,

fick precis reda på via ultraljud att det lilla fostret dött i magen, storlek på fostret motsvarade v.9+4.

Barnmorskan på MVC sa att jag måste vänta en vecka och sen - om det inte skett något spontant missfall - så ska jag åka in till Sahlgrenska gynakut och sätta mig där.

Jag undrar lite vad som händer när man kommer dit? Kommer man bli skrapad direkt, eller får man med sig tabletter hem, eller kollar de bara och sen ber en avvakta vidare och får en senare tid för skrapning?

Tacksam för svar, detta är mitt första MA, (har en dotter sedan tidigare som blev till mha IVF.)

Ni får gärna svara även om ni inte har varit just på Sahlgrenska, utan har andra erfarenheter.

• Svar på tråden MA i v.9, hur är rutinerna på Göteborg?
  • Sereena

Hej igen,
    ingen som har svar?

Och finns det inga andra ställen i Göteborg än just gynakuten som tar hand om MA?

Jag försökte ringa Sahlgrenskas växel, men hon var helt oförstående och undrade om hon skulle koppla mig till abortkliniken...för något annat alternativ såg hon inte... :(

• Sereena

Tack så mycket för svar.

Det är ändå lite märkligt att man ska behöva fråga sig runt på ett internetforum och inte kunna få denna info direkt när man ringer Sahlgrenska. :(

Förstår fullt ut att du var less efter den där pärsen. Tur att det gick bra tillslut.

Svar på tråden MA i v.9, hur är rutinerna på Göteborg?