Phantomen skrev 2013-12-18 14:17:40 följande:
Vi var i Thailand i 2,5 månad förra året. Sonen var då mellan 9,5 och 11 månader. Jag lagade det mesta av maten, och i övrigt åt han av den barnmat som fanns att köpa på plats (begränsat, men vi var på Koh Lanta, det finns säkert större utbud i Phuket) och stekt ris och annat lättsmält från restaurangerna. Jag hade med Ellas mat så att det räckte under resan samt en tid efter att vi anlänt, de är ju väldigt behändiga. Sen är det ju bara att frossa i fruktshaker, juicer och frukt.
Thailand är verkligen det optimala landet att resa till med mindre barn. Thailändarna älskar barn, alla är tillmötesgående och vänliga och allt löser sig alltid. Och skulle det ändå hända nåt, så har de fantastiskt fin sjukvård. Särskilt i Phuket. Lämna vinterkräksjuka och förkylningar hemma.
Så ha en trevlig resa och njuuut av semestern och kvalitetstiden med ert barn!
Jag jag vet att Thailand är ett underbart land! Var där med min son när han var 2 år och De gick hur bra som helst, men då han mat! Nu men vår 10månaders hoppas jag de går också bra, fast som du säger så finns de nog mat att handla i phuket! Men kommer nog ha med mig en del matburkar! :) och sen massa välling :)
Ska bli jätte skönt att komma iväg! :)