• 1990amanda

Thailand med 10 månaders, hur fixar man med maten?

Åker till thailand i januari, och är iväg 16 dagar. ni som rest till thailand med små barn, hur gör ni med maten?

Man kan ju knappas dra med sig 20 st burkmat i glas!! dem lär ju gå sönder, finns de att köpa burkmat nere i thailnad!?

vi ska till phuket.

Kommer ha med mig gröt o välling, men är fundersam om hur ja ska få med mig maten...... 

Sen lite tips om hur de vAar där nere men en 10 månaders och hur gick er flyg resa?

• Svar på tråden Thailand med 10 månaders, hur fixar man med maten?
  • Flamma
    1990amanda skrev 2013-12-07 16:52:38 följande:

Åker till thailand i januari, och är iväg 16 dagar. ni som rest till thailand med små barn, hur gör ni med maten?

Man kan ju knappas dra med sig 20 st burkmat i glas!! dem lär ju gå sönder, finns de att köpa burkmat nere i thailnad!?

vi ska till phuket.

Kommer ha med mig gröt o välling, men är fundersam om hur ja ska få med mig maten...... 

Sen lite tips om hur de vAar där nere men en 10 månaders och hur gick er flyg resa?

Nu har mina barn varit snäppet äldre (14 resp 18 mån). Men första resan hade vi med 20 barnmatsburkar . Gick hur bra som helst, inlindat bland kläder och grejer. Han åt dessa men levde i övrigt som vanligt. Mat och vatten och så.

När Meya var med första gången hade vi bara några burkar med, men hon drack välling, så vi hade välling för ett helt kompani med oss. Hon levde mest på välling, men kändes ok eftersom det trots allt bara va ca 2 veckor. Dock blev hon sjuk i slutet och kom hem med lunginflammation.
  • 1990amanda
    Flamma skrev 2013-12-07 17:36:28 följande:
    Nu har mina barn varit snäppet äldre (14 resp 18 mån). Men första resan hade vi med 20 barnmatsburkar . Gick hur bra som helst, inlindat bland kläder och grejer. Han åt dessa men levde i övrigt som vanligt. Mat och vatten och så.
    När Meya var med första gången hade vi bara några burkar med, men hon drack välling, så vi hade välling för ett helt kompani med oss. Hon levde mest på välling, men kändes ok eftersom det trots allt bara va ca 2 veckor. Dock blev hon sjuk i slutet och kom hem med lunginflammation.
    haha okej !  får väl hoppas på att dem håller flyg resan då! inte kul att kommar ner med kläder nedränkta i mat :(
  • T W

Ett tips: använd bubbelplast och lägg ner allt i en separat påse som inte läcker, om olyckan skulle vara framme:)

• förrvirrad

Vi hade med Ellas Kitchen ekologiska barnmat på "påse/tub" till vår jänta. Samt gröt och välling. Bättre än glasburkar. Allt var dessutom packat i zippåsar..

• Flamma

Kan ju tillägga att det var -06 vi drog med alla dessa glasburkar. Utbudet har ju ökat och måste ju såklart vara smidigare med plast, som dessutom inte väger lika mycket .

• Kickioh

Sonen var 11 månader när vi reste till Spanien i somras och vi packade också med oss matburkar :D I fryspåsar då plus inlindade i kläder. Plus gröt, välling och såna där mellisförpackningar. Sen såg vi att det fanns att köpa där men väldigt dåligt utbud.

Ibland värmde vi maten genom att stoppa ner burken i sanden en stund, lånade mikro på restauranger eller i varmvattenbad på hotellrummet. Någon gång fick han äta maten kall också när det var som varmast ute.

Vi köpte hörselkåpor i babystorlek till flyget för att han skulle slippa lock i öronen och så fick han tugga på majskrokar vid start och landning. (Guld värt att ha med typ hela tiden!) Gick hur bra som helst.

• pigglet

Vi har haft med 30 barnmatsburkar i glas. Packade dem inte ens i påsar - bara lite handdukar runt. Men det var grymt tungt, den resväskan blev det bara burkarn i typ.
    Ingen gick sönder. Vill man shoppa så har man ju en hel väska över när man ska hem. Vi shoppar helt inte alls, så vi packade ett par väskor i varandra på hemresan.

• Flamma

Nappsuttande/suga på nappflaska / amma sägs vara bra vid start och landning (för tryckutjämningen).

• 1990amanda
    Kickioh skrev 2013-12-07 20:43:35 följande:
    Sonen var 11 månader när vi reste till Spanien i somras och vi packade också med oss matburkar :D I fryspåsar då plus inlindade i kläder. Plus gröt, välling och såna där mellisförpackningar. Sen såg vi att det fanns att köpa där men väldigt dåligt utbud.
    Ibland värmde vi maten genom att stoppa ner burken i sanden en stund, lånade mikro på restauranger eller i varmvattenbad på hotellrummet. Någon gång fick han äta maten kall också när det var som varmast ute.

Vi köpte hörselkåpor i babystorlek till flyget för att han skulle slippa lock i öronen och så fick han tugga på majskrokar vid start och landning. (Guld värt att ha med typ hela tiden!) Gick hur bra som helst.
    Okej! Låter smidigt! Men vår dotter hatar klumpar m.m och hon äter inte majskrokar .. så på flyget får de bli välling och purere ..Hon har jätte svårt för klumpar, hoppas hon avänjer sig snart! Hon är snart 9 och äter fortfarnde burk mat från 6 mån ..
  • 1990amanda
    förrvirrad skrev 2013-12-07 20:24:07 följande:
    Vi hade med Ellas Kitchen ekologiska barnmat på "påse/tub" till vår jänta. Samt gröt och välling. Bättre än glasburkar. Allt var dessutom packat i zippåsar..
    Okej, Ja de låter ju bättre! Men min dotter hatar klumpar i maten , finns de sånna tuber för 6månaders?.. måste ha mat i pureform .. 
Svar på tråden Thailand med 10 månaders, hur fixar man med maten?