• Fanny b

Min sambo funderar på faderskapet. Hur funkar det på familjerätten?

Anonym (????) skrev 2013-12-07 14:06:00 följande:

om jag gör slut så måste jag hålla på och kämpa. tjata om umgänge. betala för hans resor hit. anpassa mig efter hans prioriteringar och släppa allt jag har för händerna den tid det passar honom. är det kl 20 på kvällen så ska jag släppa allt, trots att han hade kunnat 4 timmar tidigare om han bara struntat i innebandyn.

det handlar inte om att jag ska hindra honom egentligen utan handlar om att jag inte kommer att kämpa och då blir det ingenting av något umgänge eller relation. då kan han likagärna "inte finnas" från början för då skulle det vara mycket lättare att slippa slösa energi när jag kan använda den till mycket bättre saker.

Du måste inte kämpa för att han ska träffa sitt barn om ni gör slut, det enda du behöver är att inte förhindra honom från att träffa sitt barn Ni kan tillsammans eller ta hjälp av familjerätten, ordna med ett umgängesschema, på detta sätt behöver inte anpassa dig efter honom. Utan du vet redan på förhand när han ska ha barnet.
Svar på tråden Min sambo funderar på faderskapet. Hur funkar det på familjerätten?