EnAnonumius skrev 2013-12-08 10:53:19 följande:
Det här fick mig att spontanskratta av pur förvåning.
Ärligt jag ser inte logiken alls i att ställa den frågan.
Man går till familjerätten för att fastställa faderskapet om jag minns rätt, inte de vuxnas sexliv.
Få se nu (jag ponera exempel scenario av det du skrev, så ta det inte personligt)
Om nu Pelle har haft sex med Lisa (mamman), Anna, Sara och Berit vid tidpunkten Lisa blev gravid, (via överenskommelse och/eller ormgrop, och/eller otrohet), så hör de ju knappast dit.
Då det är Lisa som är gravid för att hon är .. ehh.. hm.. ja kvinna kanske(?), och inte Pelle.
Den typen av fråga "vem har du haft sex med" är ju berättigad om nu skulle utreda könssjukdomar. Men knappast för att fastställa ett faderskap.
Nu skall jag vara ärlig. När jag var på Familjerätt så fick aldrig min sons far den frågan dock. Fast detta var på slutet av 80-talet och vi fick i stället frågan "Var hade ni samlag någonstans när barnet blev till?"
Lika korkat det med, med att komma med den frågan för att fastställa ett faderskap.
Familjerätten och deras (s.k)logik med relevanta frågor kring fastställandet av faderskap. *suckar*
Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Hon på familjerätten sa att det kan finnas en sannolikhet att han precis innan haft sex med en annan kvinna som hade spermarester från en annan man som kan hamna på snoppen och om han inte tvättar sig så kan han befrukta en annan kvinna med en annan mans spermie. Dvs man A hade sex med kvinna X men innan han hade sex med kvinna X hade han haft sex med kvinna T kvinna T hade i sin tur haft sex med man B. Varken kvinna T eller man A hade tvättat sig ordentligt efter samlagen och därför kan kvinna X befruktas med man B spermie utan att för den delen aldrig ha möts.
Det var den förklaringen familjerätten gav oss.