• The Doctor

Min sambo funderar på faderskapet. Hur funkar det på familjerätten?

Wira skrev 2013-12-08 00:18:20 följande:

Klart det handlar om tillit. Är mannen osäker på att barnet är hans så är han ju i samma stund osäker på om en annan man har befruktat hans partner vilket isf innebär att hon varit otrogen. Jag hade lätt gått med på ett test men själva misstron mot mig som är så in i helvetes trogen hade varit döden för förhållandet, inte just testandet i sig.
    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • The Doctor
    Anonym (tjej) skrev 2013-12-08 12:36:15 följande:
    Däremot tycker jag att mannen bör ta upp problemet på ett respektfullt sätt. Om min sambo skulle säga: "Ungen är säkert inte min, ditt jävla luder! Jag kräver ett faderskapstest!", ja då skulle jag visa honom dörren, men om han skulle säga: "Nu är det tyvärr så att jag har fått en fix idé om att jag kanske inte är pappan. Egentligen vet jag att du aldrig skulle vara otrogen, men av någon anledning oroar jag mig ändå, kanske för att det är svårt att förstå att vi ska få barn snart. Kan vi inte ta ett test så att jag kan släppa det här en gång för alla och bara njuta av vår familj?", då skulle jag inte bli det minsta arg.
    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
Svar på tråden Min sambo funderar på faderskapet. Hur funkar det på familjerätten?