Inlägg från: Anonym (Aldrig acceptera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig acceptera)

Min sambo funderar på faderskapet. Hur funkar det på familjerätten?

Skulle aldrig stanna kvar kvar i ett förhållande efter en sån fråga och bli behandlad som en lögnare.
    Bara det att han säger att han vill ha testet talar om hur han ser på dej och ert förhållande.
    Hur ska han bevisa för dej att han är trogen då? Lika för bägge, ska du bevisa ska han bevisa...

Ess skrev 2013-12-07 21:35:09 följande:
    Se det från andra hållet också. Skulle du vilja betala minst 1273 kr. i månaden för något som inte var ditt?
    Han lever med ts och anser att han inte litar till 100% på att hon har varit trogen, då är det hans och även barnets rättighet att få fastställt att det verkligen är han som är pappa. 
    Sen har du rätt i att ett förhållande där man inte litar på varann kan man lika bra avsluta.
    Så det handlar om pengar för männen?
    Ja gud förbjude att det skulle kostar pengar för mannen i onödan. Bättre att tala om för kvinnan att hon dög att knulla och eftersom hon var bra på det måste hon ha släppt till för nån annan oxå.
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-07 23:09:09 följande:

Fast ett barns rätt till sin riktiga far, är ju en så oerhört mycket större sak än ett snedsteg (som inte lett till några barn). Det påverkar en hel släkt för all framtid. De två företeelserna är inte på samma nivå överhuvudtaget.
    Otrohet som otrohet i min värld...
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-07 23:14:23 följande:

Frågar dig som jag frågade storfuskaren i fototävlingen: är du 14 år..? 
    Nä, 12 år så dubbel så gammal som dej {#emotions_dlg.djavulsk}
    Anonym (korkad karl) skrev 2013-12-07 23:21:39 följande:

Skulle min karl vräka ur sig något sådant och mena allvar skulle han åkt ut fortare än fort. Om han inte litar på mig är han inget att ha, faktiskt.
    Hur han förklarar för barnet vad anledningen till att vi skildes var är upp till honom.
    Jag hade inte velat slösa mitt liv på någon som misstror mig så kapitalt och på allvar trott att jag varit otrogen OCH tigt om det OCH blivit gravid OCH lurat på honom barnet. No way.
Svar på tråden Min sambo funderar på faderskapet. Hur funkar det på familjerätten?